این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهارت آموزی، جلد ۱۲، شماره ۴۸، صفحات ۷-۴۲

عنوان فارسی شناسایی و صورت بندی چالش های حوزه آموزش‌های مهارتی کشور
چکیده فارسی مقاله مقاله حاضر باهدف شناسایی و بررسی چالش­های حوزه آموزش‌های مهارتی در ایران تدوین‌شده است. این پژوهش بر اساس رویکرد کیفی با استفاده از روش تحلیل مضمون از طریق تحلیل اسناد علمی و همچنین مصاحبه با 30 نفر از خبرگان علمی و اجرایی نظام آموزش‌های مهارتی، اقدام به گردآوری داده‌ها و اطلاعات اولیه نمود. پس از کدگذاری اسناد علمی و مصاحبه‌های انجام‌شده، 161 مضمون پایه استخراج گردید که در 37 مضمون سازمان­دهنده دسته­بندی شدند. بر اساس یافته‌های پژوهش، چالش‌های نظام آموزش مهارتی را می‌توان در سطوح پنج‌گانه دسته­بندی نمود که هرکدام از آن‌ها دربردارنده مجموعه‌ای از چالش‌های اساسی هستند: 1) چالش‌های زیر نظام مدیریت، راهبری و نظارت، 2) چالش‌های زیرنظام هدایت تحصیلی و سنجش و پذیرش، 3) چالش‌های زیرنظام تربیت هنرآموز و دبیر فنی و تأمین منابع انسانی، 4) چالش‌های زیرنظام برنامه درسی و 5) چالش‌های زیرنظام تأمین مالی و تخصیص منابع.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش مهارتی، تحلیل مضمون، چالش ها

عنوان انگلیسی Identifying and formulating the challenges of the field of skill training in the country
چکیده انگلیسی مقاله The present article was compiled with the aim of identifying and examining the challenges of skill training in Iran.  This research was based on qualitative studies, using the method of thematic analysis through the analysis of scientific documents, as well as interviews with 30 experts and the executive system of skill training, to collect primary data and information.   161 basic themes were extracted and categorized into 37 organizational themes.   The challenges of the skill system can be categorized into five levels, each of which includes the following sets of basic challenges:   1) the challenges of teaching the management, leadership and supervision system, 2) Challenges of academic guidance and assessment and acceptance system,  3) Challenges of the system of training apprentices and technical and human resources teachers, 4) Challenges of the curriculum system  And 5) Challenges of the system of financial resources and resources.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله skill training, Thematic analysis, challenges

نویسندگان مقاله سید جلال موسوی | sayed jaja musavi
Supreme Council of Cultural Revolution
عضو هیأت علمی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تهران، ایران. Musavi14@yahoo.com


نشانی اینترنتی http://faslnameh.irantvto.ir/browse.php?a_code=A-10-620-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کیفی
نوع مقاله منتشر شده مقاله علمی پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات