این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
منظر
، جلد ۸، شماره ۳۵، صفحات ۱۴-۲۱
عنوان فارسی
برندسازی درون سازمانی؛ حلقۀ مفقودۀ منظر خدمات گردشگری
چکیده فارسی مقاله
سازمانها و شرکتهای ارائهدهنده محصول و خدمت با استفاده از استانداردسازی و روشهای کنترل کیفی در تلاشاند تا سطح متعارف و قابل تکراری از تجربه را در مشتریان خود ایجاد کنند؛ اما زمانی که متغیرهای اساسی مرتبط با این موضوع غیرقابلکنترل یا بهشدت عینی-ذهنی است هدف مذکور قابل تحقق نخواهد بود. خدمات گردشگری یکی از مقولاتی است که بهطور چندجانبهای از ارتباط میان گردشگری، کارکنان و محیط ارائه خدمات متأثر میشود، لذا در درون خود جنبههای متعدد ذهنی، عینی و عینی-ذهنی را داراست. برندسازی در سازمانهای گردشگری با همین هدف وارد ادبیات مدیریتشده است و جهتگیری آن در مسیر جایگاهیابی و تصویرسازی ذهنی در مشتریان، قبل از تجربه خدمت گردشگری است. هرچند توجه به منظر خدمات و برندسازی سازمانهای گردشگری یک راه چاره برای رقابتپذیری و خروج از چالههای احتمالی حوزه خدمات است اما یک حلقه مفقودۀ انسانی در این میان نیازمند بررسی است. عامل انسانی و برنامههای برندسازی درونسازمانی موضوعی است که این شکاف را بهعنوان حلقۀ مفقودۀ منظرِ خدمات و برندسازی کامل خواهد نمود. بنابراین این مقاله با استفاده از مطالعات کتابخانهای و مرور مبانی نظری، با استفاده از نظرات خبرگان و تجربیات نگارنده به دنبال بازشناسی برندسازی درونسازمانی برای بهبود منظر خدمات در بنگاههای گردشگری است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Internal Branding; the Missing Link in Terms of Tourism Servicescape
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید شفیعا |
پژوهشگر دکتری مدیریت گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و فرهنگ (University of science and culture)
نشانی اینترنتی
http://www.manzar-sj.com/article_43485_c6c56794433035695f562f5c49cfa2e8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1218/article-1218-324468.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات