این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
اقتصاد و بانکداری اسلامی
، جلد ۱۳، شماره ۴۸، صفحات ۲۸۷-۳۰۹
عنوان فارسی
واکاوی نقش سیاستهای حمایت از مشتریان مالی در کارایی سود بانکها
چکیده فارسی مقاله
در این پژوهش واکاوی نقش سیاست
های حمایت از مشتریان مالی در کارایی سود بانکها مورد بررسی قرار گرفت. این پژوهش از لحاظ طبقه بندی بر حسب هدف، پژوهشی کاربردی است و از لحاظ طبقه بندی بر مبنای روش، تحقیق توصیفی محسوب میشود و از میان تحقیقات توصیفی، از نوع همبستگی است. قلمرو مکانی این پژوهش کلیه بانک های ایرانی بوده که
تحت نظارت بانک مرکزی در بازه تحت مطالعه، فعالیت داشته و در زمینه عملیات اجرایی بانکی شامل جذب سپرده ها و اعطای تسهیلات به عنوان بانک تخصصی یا تجاری، دولتی یا خصوصی فعالیت داشته و نهاد خاص مالی یا واحد نظارتی و موارد مشابه نباشد
. فرضیه های پژوهش با استفاده از نمونه ای متشکل از 25 بانک ایرانی طی سال های 1396 تا 1401 و با بهره گیری از الگوی رگرسیون چندگانه مبتنی بر تکنیک داده های تابلویی مورد آزمون قرارگرفت. یافته های بدست آمده حاکی از آن است که رعایت الزامات قانونی رفتار منصفانه با مصرف کنندگان محصولات یا خدمات مالی بر کارایی سود بانک ها تاثیر مثبت دارد. رعایت الزامات قانونی افشای اطلاعات مورد نیاز مشتری با مصرف کنندگان محصولات یا خدمات مالی بر کارایی سود بانک ها تاثیر مثبت دارد. رعایت الزامات قانونی در زمینه پاسخ گویی یا حل دعاوی مصرف کنندگان محصولات یا خدمات مالی بر کارایی سود بانک ها تاثیر مثبت دارد. و همچنین نظارت بر اعمال سیاست های حمایتی از مصرف کنندگان محصولات یا خدمات مالی بر کارایی سود بانک ها تاثیر مثبت دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سیاستهای حمایت از مشتریان مالی ، کارایی سود بانکها، خدمات مالی ، الزام قانونی
عنوان انگلیسی
Analyzing the role of financial customer support policies in the profitability of banks
چکیده انگلیسی مقاله
In this research, the role of financial customer protection policies on the profit efficiency of banks was examined. In terms of classification according to the purpose, this research is an applied research, and in terms of classification based on the method, it is considered a descriptive research, and among the descriptive researches, it is of the correlation type. The scope of this research is all Iranian banks that have operated under the supervision of the Central Bank in the period under study and have operated in the field of bank executive operations, including attracting deposits and granting facilities as a specialized or commercial, government or private bank, and as a special financial institution. Or not a supervisory unit and similar cases. The research hypotheses were tested using a sample of 25 Iranian banks during the years 1396 to 1401 and using the multiple regression model based on the panel data technique. The findings indicate that compliance with the legal requirements of fair treatment with consumers of financial products or services has a positive effect on the profitability of banks. Compliance with the legal requirements of disclosing the information required by the customer with consumers of financial products or services has a positive effect on the efficiency of banks' profits. Observance of legal requirements in the field of answering or solving claims of consumers of financial products or services has a positive effect on the profitability of banks. Also, monitoring the implementation of policies to protect consumers of financial products or services has a positive effect on the profitability of banks
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Financial customer support policies, bank profit efficiency, financial services, legal requirement
نویسندگان مقاله
ابوالفضل مدنی | Abolfazl Madani
PhD student in the Department of Industrial Management - Finance, Kashan Branch, Islamic Azad University, Kashan, Iran
دانشجوی دکتری گروه مدیریت صنعتی -مالی، واحد کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی، کاشان، ایران
حسین پناهیان | Hossein Panahian
Professor of Financial Management, Kashan Branch, Islamic Azad University, Kashan, Iran
استاد مدیریت مالی، واحد کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی، کاشان، ایران (نویسنده مسئول)
علی فرهادیان | Ali Farhadian
Associate Professor, Department of Management, Kashan University, Kashan; Iran
دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه کاشان، کاشان
سید عبدالجابر قدرتیان کاشان | Seyed Abdul-Jaber Ghodratian Kashan
Assistant Professor, Department of Business Administration, Kashan University, Kashan, Iran
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران
حسن قدرتی | Hasan Ghodrati
Assistant Professor, Department of Management, Kashan Branch, Islamic Azad University, Kashan, Iran
استادیار گروه مدیریت ، واحد کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی، کاشان، ایران
نشانی اینترنتی
http://mieaoi.ir/browse.php?a_code=A-10-1501-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات