این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۴، شماره ۵۱، صفحات ۷۷-۱۰۷
عنوان فارسی
اثرات تلویزیون بر کودکان
چکیده فارسی مقاله
این مقاله برگرفته از پژوهشی است که در سال 1385 در مرکز تحقیقات صداوسیما انجام شده و اثرات منفی تلویزیون را بر کودکان 7 تا 12 ساله (از نظر والدین آنها) در دو گروه «اثرات آموزشی منفی و مستقیم تلویزیون» و «اثرات رفتاری منفی و غیرمستقیم تلویزیون» مورد بررسی قرار داده است.در گروه اثرات آموزشی منفی و مستقیم تلویزیون، آثار این رسانه بر کودکان در زمینههایی مانند خوردن مواد کم ارزش، استفاده از تکیه کلامها و اصطلاحات نامناسب، تقلید رفتارهای پرخاشگرانه، ایجاد انتظارات بیجا، بدآموزی نمایش مصرف مواد مخدر، تقلید رفتارهای بیادبانه و انجام رفتارهای خطرناک مورد توجه بوده است.در گروه اثرات رفتاری منفی و غیرمستقیم تلویزیون نیز، اثرات تلویزیون بر دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن، کم شدن مطالعه، کم شدن تحرک و فعالیت بدنی، بیدقتی در انجام تکالیف مدرسه، دیر انجام دادن تکالیف مدرسه، کم حرف زدن با خانواده، ارتباط کم با همسالان، ترسیدن از گزارشهای مربوط به جنگ و مشکلات جسمی مورد نظر بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Negative Impacts of TV on Children
چکیده انگلیسی مقاله
This article is based on a research carried out in IRIB Research Center in 2005. The study examines parents’ views on the negative impacts of TV on children between 7 to 12 years of age. These impacts are categorized into two groups: “The direct effects of negative education” and “indirect behavioral effects”. The direct impacts of TV on children are represented in the following behaviors: eating less nutritious foods, using habitual phrases, using improper expressions, imitating violent behaviors, having improper expectations, mimicking inappropriate adult behavior in using drugs, imitating rude behaviors, having risky behaviors.As for the indirect impacts of TV on children, the following cases are noticeable: going to bed late, getting up late, little study, inactivity, doing homework haphazardly, doing homework late, spending little time for talking to family members, having a less close relationship with adults, and fear of war reports and physical problems.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Child, TV, TV Educational Effects, Behavioral impacts of TV
نویسندگان مقاله
ملیحه سپاسگرشهری | سپاسگرشهری
کارشناس ارشد تحقیق در ارتباطات، پژوهشگر مرکز تحقیقات صداوسیما.
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_24300_5c7e0b463785969218d07946d601db48.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-324664.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات