این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۱۴، شماره ۵۱، صفحات ۱۰۷-۱۳۶

عنوان فارسی تحلیل محتوای سریال‌های تلویزیونی ایرانی از نظر روش‌های تربیتی
چکیده فارسی مقاله مقاله حاضر برگرفته از پژوهشی است که در مرکز تحقیقات صداوسیما انجام شده و حاوی نتایج تحلیل محتوای سریال‌های تلویزیونی ایرانی از نظر روش‌های تربیتی است. برخی از مهم‌ترین نتایج به دست آمده از این پژوهش عبارتند از:ـ روش تربیتی اقتداری بیش از سایر روش‌ها در سریال‌ها نمایش داده شده است.ـ والدین برای تربیت پسران خود به طور معنی‌داری بیشتر از دختران از روش استبدادی استفاده کرده‌اند.ـ برای حل اختلاف‌ها و مشکلات مطرح شده بین پدر، مادر و فرزندان روش انطباق بیش از روش‌های دیگربه کار برده شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Content Analysis of Iranian TV Series Through Educational Methods
چکیده انگلیسی مقاله The present article is based on a study carried out in IRIB Research Center in 2004. It presents the results of a content analysis which was carried out on the Iranian TV series using educational methods. Some of these results are as following:-41 percent of parents employed an authoritative educational method in the series.- Parents approach towards their sons was meaningfully more despotic than towards their daughters.-In 27 percents of the cases, parents and their children settled their differences through agreement.At the end of the article several suggestions for presenting family in TV series , particularly regarding children’ education, have been put forward.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اسماعیل سعدی پور بیابانگرد | sadipour biabangard
دکترای روان شناسی، استادیار دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روان شناسی.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

احمد علی پور |
دکترای روان شناسی، دانشیار دانشگاه پیام نور.


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_24301_785342e95ecae7a3d10469cdc01f17a8.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-324665.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات