این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۴، شماره ۵۱، صفحات ۱۵۷-۱۷۵
عنوان فارسی
کودکان، والدین و آگهیهای تبلیغاتی تلویزیون
چکیده فارسی مقاله
اساس مقاله حاضر پژوهشی است که در مرکز تحقیقات صداوسیما انجام شده است. هدف این پژوهش دستیابی به نظر والدین درباره تأثیر آگهیهای تبلیغاتی تلویزیون بر فرزندانشان بوده است. از نتایج جالب توجه پژوهش میتوان به این موارد اشاره کرد:ـ با بالا رفتن تحصیلات والدین از میزان اعتماد به آگهیهای تبلیغاتی کاسته میشود.ـ کودکان به آگهیهای آموزشی تلویزیون بیش از آگهیهای بازرگانی علاقه دارند.ـ در حدود کودکان کالاهای تبلیغشده در آگهیها را از والدین خود درخواست میکنند.ـ تنقلات عمدهترین کالای تبلیغشده درخواستی کودکان است.ـ توضیح دادن به کودک درباره اهداف سازندگان آگهیها از بهترین شیوههای نظارتی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آگهیهای بازرگانی، آگهیهای آموزشی، کودکان، والدین،
عنوان انگلیسی
Children, parents and TV Commercials
چکیده انگلیسی مقاله
This article is based on a study carried out in IRIB Research Center in 2003.The study aims to explore parents’ views on the impacts of TV commercials on their children. Of the interesting results of the research are the following:-The higher the level of parents’ education, the less trust in television commercials.-Children are more interested in educational ads than commercial ones.-Around four fifth of children request their parents to get the advertised goods.-Goodies are the most requested stuff by children.-Making children aware of the advertisers’ goals is one of the best ways of controlling them
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Television Commercials, Educational Ads, Parents
نویسندگان مقاله
مریم حسینی انجدانی | hosseini انجدانی
دکترای روان شناسی عمومی، پژوهشگر مرکز تحقیقات صداوسیما.
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_24303_a2a00a1666c29f304061068a56c14e7f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-324667.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات