این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۶، شماره ۱۴۳، صفحات ۷۱-۷۴
عنوان فارسی
فراگیرسازی معکوس برای دانشآموزان با ناتوانی
چکیده فارسی مقاله
زمینه: یکی از راههای تحصیل در محیط با کمترین محدودیت برای دانشآموزان با ناتوانی شرکت در طرح آموزش فراگیر است و یکی از انواع روشهای فراگیرسازی پارهوقت، روش فراگیرسازی معکوس است. روش فراگیرسازی معکوس به این صورت است که دانشآموزان عادی گاهی اوقات در کنار دانشآموزان با ناتوانی قرار میگیرند تا از طریق تعامل تحصیلی و غیرتحصیلی بین آنها، به یکدیگر در درک وکنار آمدن با نیازهای همدیگر کمک کنند. نتیجهگیری: در این مقاله پس از ارایه مقدمهای کوتاه، به تعریف و بیان ضرورت و اهمیت فراگیرسازی معکوس پرداخته، سپس مزایای فراگیرسازی معکوس، روشها و فنون موثر برای موفقیت فراگیرسازی معکوس و چالشهای روش فراگیرسازی معکوس ارایه شده و در پایان نتیجهگیری صورت گرفته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فراگیرسازی معکوس، دانشآموزان، ناتوانی
عنوان انگلیسی
Reverse Inclusion for Sstudents with Disability
چکیده انگلیسی مقاله
Background: One way of education for students with disabilities in the least restrictive environment is participate in the inclusive education and one of the part-time methods of inclusive education is reverse inclusive education. In a reverse inclusion, a large number of normal children are occasionally placed with the disabled children to seek academic and non-academic interaction among them for helping each other to understand and adjust to each other's specific needs of life. Conclusion: In this paper, after a brief introduction, reverse inclusion is defined and necessity and importance of reverse inclusion is discussed. Then benefits of reverse inclusion, effective methods and techniques for successfully of reverse inclusion and challenges of reverse inclusion are presented and finally conclusion is expressed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Reverse inclusion, Students, Disability
نویسندگان مقاله
قربان همتی علمدارلو | hemati alamdarloo
شیراز
علی ضامن مولایی |
شیراز
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-122-9&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-324852.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات