این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱۳-۲۷
عنوان فارسی
مدلسازی و بررسی چسبندگی قیر مسلح با الیاف، به سنگدانه با استفاده از آزمون خروج (Pull-out)
چکیده فارسی مقاله
مسلح سازی قیر به کمک الیاف ازجمله راهکارهای نسبتا جدید در جهت بهبود خواص مکانیکی مخلوط بتن آسفالتی است. مزیت رقابتی اقتصادی، سرعت و سهولت اجرا و بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی از جمله مزایای تسلیح قیر با استفاده از الیاف در مقایسه با سایر افزودنیها، نظیر پلیمرهاست. اما، بحث چسبندگی قیر به مصالح سنگی از جمله پارامترهای تعیین کننده دوام روسازی است. بنابراین، هدف اصلی این مقاله، بررسی میزان چسبندگی قیر مسلح با الیاف به مصالح سنگی است. این مهم، در دو بخش نظری (مدلسازی) و آزمایشگاهی محقق گردیده است. در بخش نظری، از یک مدل مکانیکی مبتنی بر "روش تعادل نیروها" و "نظریه سرش الیافی در مواد مرکب مسلح با الیاف کوتاه" جهت محاسبه نیروی خروج سنگدانه از درون قیر مسلح با الیاف استفاده گردید. در بخش آزمایشگاهی، از الیاف پلیپروپیلن و پلیاستر با طول 12 میلیمتر در درصدهای وزنی 1/0%، 2/0% و 4/0% به منظور تسلیح قیر 60-70 استفاده شد. مصالح سنگی نیز شامل دو نوع سنگدانه سیلیسی و آهکی بودند. در گام بعدی، دستگاه کشش اینسترون به منظور انجام آزمون خروج1 تجهیز گردید. در این آزمون، نیروی لازم برای بیرون کشیدن قطعه سنگدانه از درون قیر و یا قیر مسلح با الیاف در حالتهای مختلف اندازهگیری شد. مقایسه نتایج آزمایشگاهی و مدلسازی نشان میدهد مدل مذکور، توانایی پیشبینی نیروی خروج را بخوبی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
قیر، مسلح سازی، الیاف، پلی پروپیلن، پلی استر، مدل مکانیکی،
عنوان انگلیسی
An Investigation into the Adhesion of Fiber-Reinforced Bitumen to Aggregates by using Pull-Out Test
چکیده انگلیسی مقاله
Using fibers to reinforce bitumen is a new method to improve mechanical properties of asphalt-concrete. Economical competitive advantages, easy to work and improvement of physical and mechanical properties are the benefits of reinforcing asphalt-concrete by using fibers in comparison with other modifiers, e.g. polymers. This paper investigates the adhesion of aggregates to fiber-reinforced bitumen. This concept has been described in two parts including theoretical and experimental sections. In the former section, pull-out force of aggregate through a fiber-reinforced bitumen has been modeled by using "force-equilibrium method" and "slippage theory of short fiber composite theory". In the later section, polypropylene and polyester fibers of 12 mm length at 0.1%, 0.2% and 0.4% were used to reinforce 60-70 bitumen. Both of lime and quartz aggregates were considered in experimental design. Consequently, the instron tensile tester was modified to perform pull-out tests. Pull-out test measured the force required to pull-out the aggregate through the bitumen and/or fiber-reinforced bitumen. The experimental results showed that the proposed model can predict the pull-out force of fiber-reinforced samples.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید مهدی حجازی | seyed mehdi
استادیار، دانشکده مهندسی نساجی، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی اصفهان (Isfahan university of technology)
زینب بهروزی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی نساجی، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی اصفهان (Isfahan university of technology)
مهرداد معصومی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی نساجی، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی اصفهان (Isfahan university of technology)
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_43712_f372077d931ac68dcc9a81337871de50.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-324913.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات