این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۹، شماره ۳۵، صفحات ۷-۲۶
عنوان فارسی
ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی تحصیلات تکمیلی بر اساس مدل سروکوال از دیدگاه دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه
چکیده فارسی مقاله
چکیده: پژوهش حاضر با هدف تعیین کیفیت خدمات آموزشی تحصیلات تکمیلی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در سال 95-94 انجام گرفت. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی تحلیلی مقطعی بوده است. جامعه آماری این پژوهش همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی شامل 3261 نفر بودند. حجم نمونه آماری با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به تعداد 297 نفر برآورد شد و نمونهها به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادههای پژوهش، پرسشنامه سروکوال بود. روایی محتوایی پرسشنامه از سوی استادان و متخصصان مدیریت آموزشی تأیید شد. پایایی ابزار با روش ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و این ضریب در دو بخش ادراک و انتظار 94/0 برآورد شد. تجزیه و تحلیل دادهها نیز با آزمون ویلکاکسون انجام شد و نتایج نشان داد که کیفیت خدمات آموزشی در سطح مطلوب و مورد انتظار نبوده است. شکاف ادراک و انتظار در همه ابعاد کیفیت خدمات آموزشی در سطح (001.0>p) معنادار و بیشترین شکاف در بعد پاسخگویی و تضمین بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Assessing the Quality of Educational Services of Postgraduate Studies Based on Servqual Model from the Viewpoints of the Students at Razi University of Kermanshah
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: This study aimed to examine the quality of educational services of postgraduate studies based on Servqual model from the viewpoints of the students at Razi University of Kerrmanshah, in the academic year 2016-2017. This applied research type follows a descriptive survey method. The research population consisted of all 3261 students of postgraduate studies and 297 of the students were selected in a stratified random sampling method based on Krejci and Morgan table. The data collection instrument was Servqual questionnaire. Content validity of the questionnaire was approved by professors and experts of educational administration, and its reliability was estimated as 0.94 according to Cronbach alpha coefficient formula. Data analysis was conducted by Wilcoxon test. The results showed that the quality of the educational services is not at the desirable level and the gap of perception and expectation in all aspects of the quality of the educational services at level of (p< 0.001) was statistically significant.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نسرین حیدری سورشجانی | heidari soureshjani
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه رازی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
نادر نادری |
استادیار گروه آموزشی مدیریت و کارآفرینی دانشگاه رازی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
بیژن رضایی |
استادیار گروه آموزشی مدیریت و کارآفرینی دانشگاه رازی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه رازی (Razi university)
محمدمهدی خشمین | mohammad mehdi
کارشناس ارشد مراقبت های ویژه، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (Kermanshah university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_24495_68844a85f6d268c8fa44beec83dab100.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-324939.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات