این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۲۳، شماره ۸۸، صفحات ۱۲۵-۱۴۷

عنوان فارسی تأثیر نگرش نسبت به تبلیغات تلویزیونی بر وفاداری مشتریان به مجتمع‌های تجاری (مورد مطالعه: مجتمع تجاری اطلس مال در سریال پایتخت ۳)
چکیده فارسی مقاله به منظور بهبود نگرش مشتریان و وفاداری آنان لازم است تا مؤلفه‌ها و باورهای برجسته، کلیدی وتأثیرگذاربر نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات تلویزیونی شناسایی شودتابتواندربرنامه‌ریزی‌ها،آنهارامدنظر قرارداد. با توجّه به اهمیت این موضوع، پژوهش حاضر با هدف ارزیابی باورهای کلیدی مؤثر بر نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات تلویزیونی و تأثیر آن بر وفاداری آنها به مجتمع‌های تجاری در کشور انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده‌ها، توصیفی محسوب می‌شود. به منظور جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز از پرسشنامه استفاده شده است. پژوهشگران ضمن مرور مبانی نظری و با انتخاب اعضای نمونه آماری از میان مشتریان مجتمع‌ های تجاری شهر تهران که سریال پایتخت 3 را مشاهده کرده‌اند، فرضیه‌های پژوهش را با استفاده از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری (SEM) و رگرسیون مورد سنجش قرار دادند. یافته ‌ها حاکی از تأثیر معنادار متغیرهای سرگرمی، معتبر بودن، اطلاع‌دهنده بودن و تعداد تکرار تبلیغ بر متغیر نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات تلویزیونی و تأثیر این متغیر، بر وفاداری مشتریان به مجتمع‌های تجاری بود، اما تأثیر متغیرهای نفع داشتن، فشار زمانی و مزاحمت بر متغیر نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات تلویزیونی تجاری به تأیید نرسید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Impact of Attitude to TV Advertising on Customer Loyalty Toward The Commercial Complexes A Case Study of Atlas Mall Complex in TV Serial Paytakht 3
چکیده انگلیسی مقاله In order to improve customer attitude and loyalty the key elements and beliefs affecting on customer attitudes toward TV advertising must be recognized, so that for planning, they will be considered. Given the importance of this issue this research was conducted. The study aimed to evaluate the key beliefs influencing customer attitudes toward TV advertising and its impact on their loyalty to the commercial complexes in the country. This study is an applied research, and is descriptive in the term of data collection way. A questionnaire was used to collect the required data. Researchers after reviewing the theoretical foundations and sampling from a population of commercial complexes practitioners in Tehran evaluated the hypotheses using structural equation modeling (SEM) and regression. The findings suggested a significant influence of variables entertainment, being credible and repeated ad. On customer attitudes toward TV advertising and the variable TV advertisement on customer loyalty. But the impact of variables consisting benefit, time pressure, and harassment on customer attitudes toward television advertisement not confirmed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علیرضا بخشی زاده |
دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

اسداله کردناییج |
دکترای مدیریت بازرگانی، دانشیار دانشگاه تربیت مدرس تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

سید حمید خداداد حسینی | seyed hamid khodadad hosseini
دکترای مدیریت بازرگانی، استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

پرویز احمدی |
دکترای مدیریت بازرگانی، دانشیار دانشگاه تربیت مدرس تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_24529_38304ca48aca1f091264827e564ba4e6.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-324951.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات