این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۳، شماره ۸۸، صفحات ۱۴۹-۱۷۰
عنوان فارسی
تحلیل محتوای اخبار پرمخاطبترین خبرگزاریهای آنلاین کشور از بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون با نگاهی ویژه به ورزش بانوان
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر به تحلیل محتوای اخبار پرمخاطبترین خبرگزاریهای آنلاین کشور در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون با تأکید بر ورزش بانوان پرداخته است. جامعه آماری مشتمل بر 1609 خبر مخابره شده از سوی سه خبرگزاری ایسنا، تابناک و خبرآنلاین در دوره زمانی بازیهای آسیایی بوده و تعداد نمونه برای ایسنا 266، برای تابناک 214 و برای خبرآنلاین 156 خبر به دست آمده است. برای گردآوری اطلاعات از برگه کدگذاری محققساختهای استفاده شده که واحدهای تحلیل را در 7 مقوله دستهبندی کرده است. یافتهها نشان میدهد که خبرگزاری ایسنا با سهم 76/53 درصد، بیشترین خبر را در مورد بازیهای آسیایی منتشر کرده و از میان کل اخبار، 61/13 درصد آن مربوط به بانوان بوده است. نتایج آزمون خیدو حاکی از آن است که بین تعداد مدال کسب شده از سوی بانوان و میزان توجه به آنان به عنوان شخصیت اصلی خبر تفاوت معناداری وجود دارد؛ در حالی که 57/20 درصد از کل ورزشکاران و 07/28 درصد از کل مدالها در بازیهای آسیایی متعلق به بانوان بوده است، آنان تنها در 32/11 درصد از خبرها، شخصیت اصلی را شامل میشوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
News Content Analysis of The 2014 Asian Games Incheon Released by Most Popular online News Agencies with Special Attention to Women's Sports
چکیده انگلیسی مقاله
This study analyzed the news content of most popular online news agencies in Iran on 2014 Asian Games in Incheon with an emphasis on women's sports. The study population consisted of 1609 news published on ISNA (266), Tabnak (214), and Khabaronline (156) during Asian games. Coding sheet was used for data collection in which units of analysis has been classified in seven categories. The results show that ISNA news agency with a share of 53.76 percent was the most prolific in news publishing about the Asian Games, and 13.61 percent of the whole News was about women. Chi-square test results showed a significant difference between the number of medals won by the women and paying attention to them as the main characters. Whereas the 20.57% of athletes and 28.7% of total medals at the Asian Games owned by women. They featured as the main character only in 11.32% of the news stories.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد سلطان حسینی | soltan hoseini
دکترای مدیریت ورزشی، دانشیار دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
مهدی سلیمی |
دکترای مدیریت ورزشی، استادیار دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
زهرا عموزاده |
دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_24538_343c12425728e8d6ca91b2014eb1fd4a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-324952.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات