این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
آموزش عالی ایران، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تأثیر آموزش تلفیقی در مقایسه با روش آموزش سنّتی بر یادگیری زبان انگلیسی 
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر، فراتحلیل پژوهش­های انجام­گرفته در زمینه تأثیر فن­آوری اطلاعات و ارتباطات بر یادگیری زبان ­انگلیسی و نیز مطالعه تطبیقی آن با روش­های سنّتی به منظور برآورد اندازه اثر واقعی آموزش تلفیقی در نظام آموزش عالی ایران است. جامعه آماری تحقیق را کلیه پژوهش­های انجام گرفته تا سال 1393 در زمینه آموزش تلفیقی در سطح دانشگاه‌های ایران تشکیل می­دهد. 170 مقاله شامل 215 مورد اندازه اثر مربوط به یادگیری، انگیزش، نگرش و جنسیّت مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. نتایج کلی نشان­دهنده اندازه اثر بزرگ در سه مورد یادگیری، انگیزش و نگرش و دامنه تغییرات گسترده مقادیر در عامل یادگیری بود به این معنی که در بسیاری از موارد، آموزش تلفیقی از همتای کلاسی خود موفق­تر بوده و در مواردی نیز عملکرد ضعیف­تری داشته است. اندازه اثر مربوط به جنسیّت بسیار کوچک بود، بنابراین در آموزش تلفیقی تفاوت معناداری میان زبان­آموزان دختر و پسر وجود ندارد. با تفکیک نتایج حاصل بر اساس آموزش تلفیقی همزمان و غیر­همزمان هیچ تفاوت معناداری مشاهده نشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش تلفیقی، آموزش سنّتی، مطالعات تطبیقی، فراتحلیل

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله منوچهر جعفری گوهر | jafari gohar
دانشگاه پیام نور تهران - گروه آموزش و ادبیات زبان فارسی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

مریم شریفی |
دانشگاه پیام نور تهران - گروه آموزش و ادبیات زبان فارسی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)


نشانی اینترنتی http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-30&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات