این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مسکن و محیط روستا، جلد ۴۳، شماره ۱۸۷، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی ارزیابی نقش برند مکانی بر انتخاب و توسعه فضایی مقصدگردشگری (مطالعه موردی:روستای تاریخی-گردشگری پالنگان)
چکیده فارسی مقاله برندسازی یا برند مکان  به عنوان مجموعه اقداماتی تعریف می گردد که با ابزارهای مختلف در راستای به دست آوردن مزیت های رقابتی میان مکان ها یا شهرها با هدف جذب سرمایه ، گردشگر ، تقویت هویت محلی و شناساندن شهرها و مکان ها به شهروندانش و نهایتاً بهبود تصاویر داخلی و خارجی معرفی شده است.هدف از پژوهش حاضر ارزیابی نقش برند مکان بر توسعه گردشگری روستای تاریخی گردشگری پالنگان می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی  و به لحاظ ماهیت از نوع تحقیقات توصیفی - تحلیلی می باشد.جهت گردآوری اطلاعات از روش اسنادی- کتابخانه ای و میدانی استفاده گردیده است. در شیوه اسنادی، شاخص های مورد بررسی استخراج‌شده‌اند و این شاخص ها در قالب پرسشنامه تنظیم‌شده و درنهایت به‌صورت پیمایش، پرسشنامه 45 سوالی براساس طیف پنج گزینه ای لیکرت در بین جامعه نمونه توزیع گردید. جامعه آماری تحقیق را گردشگرانی که تابستان و پاییز سال 1402 روستای پالنگان را مقصد گردشگری خود قرار داده اند تشکیل می دهد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر برآورد گردید. نتیجه پژوهش نشان داد که معیارهای کالبدی زیست محیطی ،اجتماعی فرهنگی ، اقتصادی و مدیریتی به ترتیب در رتبه اول تا چهارم درجه اهمیت از نظر گردشگران قرار دارند.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله برندسازی ، برند مکان ، گردشگری ، روستای پالنگان

عنوان انگلیسی Evaluating the role of place brand on tourism development )Case study: Palangan historical-tourist village)
چکیده انگلیسی مقاله Branding or place branding is defined as a set of actions Which has been introduced with various tools in order to gain competitive advantages between places or cities with the aim of attracting capital, tourists, strengthening local identity and introducing cities and places to its citizens and finally improving internal and external images. The purpose of this study is to evaluate the role of place brand on tourism development in the historic village - Palangan Tourism. The present research is applied in terms of purpose and descriptive-analytical in terms of nature. Documentary-library and field methods have been used to collect information In the documentary method, the studied indicators were extracted and these indicators were adjusted in the form of a questionnaire and finally, a 45-item questionnaire based on a five-point Likert scale was distributed among the sample population. The statistical population of the study consists of tourists who have made Palangan village their tourist destination in summer and autumn of 1402.The sample size was estimated to be 384 using Cochran's formula. The results showed that physical-environmental, socio-cultural, economic and managerial criteria are in the first to fourth place of importance for tourists, respectively.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله branding, place brand, tourism, Palangan village

نویسندگان مقاله فرشاد مومنی | Farshad Momeni
Allameh Tabatabaei University
دانشگاه علامه طباطبایی


نشانی اینترنتی http://jhre.ir/browse.php?a_code=A-10-5557-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده سکونتگاههای شهری و روستایی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات