این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
آموزش عالی ایران، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی الگوی توسعه حرفه‌ای دانشجویان دکتری علوم تربیتی بر اساس نظریه زمینه‌ای
چکیده فارسی مقاله تاریخ دریافت:19/11/1392 تاریخ پذیرش:25/05/1394 چکیده مطالعۀ حاضر در پی ارائه مدلی جهت تبیین توسعه حرفه‏ای دانشجویان دکتری رشته علوم تربیتی است. به جهت عدم‌کفایت مدل‏های ارائه‌شده در ادبیات موجود برای تبیین توسعه حرفه‏ای دانشجویان رشته علوم تربیتی در ایران و به دست آوردن داده‏هایی متناسب با زمینه موردمطالعه، از روش کیفی نظریه مبتنی بر زمینه استفاده شد. داده‏های مطالعه از طریق مصاحبه با 18 نفر از دانشجویان دکتری رشته علوم تربیتی گردآوری شد. با طبقه‏بندی مفاهیم، مقوله‏های فرعی و محوری و یافتن مقوله هسته‏ای با استفاده از روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی مقوله‏های شکل‌دهنده توسعه حرفه‏ای دانشجویان و روابط بین آن‌ها در قالب مدل پارادایمی ظهور یافت که شامل شرایط علّی (3 مقوله)، مقوله هسته‏ای (درگیرشدن دانشجویان در فعالیت‏های حرفه‏ای)، راهبرد (3 مقوله)، زمینه (5 مقوله)، شرایط مداخله‏گر (5 مقوله) و پیامدها (4 مقوله) می‏شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عباس عباس پور |
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

حمید رحیمیان |
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

جواد پورکریمی |
پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی

حسین تقوی قره بلاغ | taghavi ghareh bolagh
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-33&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات