این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
آموزش عالی ایران
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی الگوی توسعه حرفهای دانشجویان دکتری علوم تربیتی بر اساس نظریه زمینهای
چکیده فارسی مقاله
تاریخ دریافت:19/11/1392 تاریخ پذیرش:25/05/1394 چکیده مطالعۀ حاضر در پی ارائه مدلی جهت تبیین توسعه حرفهای دانشجویان دکتری رشته علوم تربیتی است. به جهت عدمکفایت مدلهای ارائهشده در ادبیات موجود برای تبیین توسعه حرفهای دانشجویان رشته علوم تربیتی در ایران و به دست آوردن دادههایی متناسب با زمینه موردمطالعه، از روش کیفی نظریه مبتنی بر زمینه استفاده شد. دادههای مطالعه از طریق مصاحبه با 18 نفر از دانشجویان دکتری رشته علوم تربیتی گردآوری شد. با طبقهبندی مفاهیم، مقولههای فرعی و محوری و یافتن مقوله هستهای با استفاده از روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی مقولههای شکلدهنده توسعه حرفهای دانشجویان و روابط بین آنها در قالب مدل پارادایمی ظهور یافت که شامل شرایط علّی (3 مقوله)، مقوله هستهای (درگیرشدن دانشجویان در فعالیتهای حرفهای)، راهبرد (3 مقوله)، زمینه (5 مقوله)، شرایط مداخلهگر (5 مقوله) و پیامدها (4 مقوله) میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباس عباس پور |
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
حمید رحیمیان |
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
جواد پورکریمی |
پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی
حسین تقوی قره بلاغ | taghavi ghareh bolagh
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-33&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات