این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
دراسات فی العلوم الانسانیه، جلد ۳۱، شماره ۲، صفحات ۱۴۹-۱۶۸

عنوان فارسی أثرالتسویق المؤثر عبر إنستغرام علی ثقه المستهلک فی صناعه اللیاقه البدنیه
چکیده فارسی مقاله تهدف الدراسه الحالیه إلی دراسه أثر التسویق المؤثر عبر إنستغرام علی ثقه المستهلک فی صناعه اللیاقه البدنیه. منهج البحث وصفی ومجتمعه الإحصائی مکون من جمیع مستخدمی إنستغرام الإیرانیین، حیث تم اختیار عینه مکونه من 100 شخص باستخدام طریقه أخذ العینات البسیطه وتم تقییمها باستخدام مقیاسات تسویقیه المؤثره وثقه المستهلک العامه. تم تحلیل بیانات البحث باستخدام الأسالیب الإحصائیه لمعامل ارتباط بیرسون ونموذج المعادله الهیکلیه من خلال برنامج SPSS-22 وبرنامج Smart PLS وأظهرت نتائج الدراسه الحالیه أن هناک علاقه إیجابیه وذات دلاله إحصائیه بین الصدق المدرک والإحسان المدرک والمعرفه المدرکه وثقه المستهلک. أظهرت نتائج نموذج المعادله الهیکلیه أن نموذج البحث ملائم تمامًا وأن الأشخاص المؤثرین فی صناعه اللیاقه البدنیه لهم تأثیر علی ثقه المستهلک.

کلیدواژه‌های فارسی مقاله التسویق، الأشخاص المؤثرون، ثقه المستهلک، صناعه اللیاقه البدنیه، إنستغرام

عنوان انگلیسی The impact of influencer marketing on Instagram in the fitness industry on consumers’ trust
چکیده انگلیسی مقاله This study aimed to investigate the impact of influencer marketing on Instagram in the fitness industry on consumers’ trust. The research method was descriptive and its statistical population consisted of all Iranian Instagram users, from which a sample of 100 people were selected by available sampling method and was evaluated using effective marketing questionnaires and overall consumer confidence. Research data were analyzed using a Pearson correlation coefficient, and structural equation modeling using SPSS-22 and Smart PLS software. The results of the present study showed that there is a positive and significant relationship between perceived correctness, perceived benevolence, and perceived knowledge with consumer trust. The results of the structural equation model showed that the research model has a perfect fit and influential people in the fitness industry have an impact on consumer confidence.

کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Marketing,Influential People,Customer Trust,Fitness Industry,Instagram

نویسندگان مقاله طاهره ندایی | طاهره nedaee
Assistant Professor, Department of Sports Science, Faculty of Literature and Humanities, Qom University, Qom, Iran
أستاذ مساعد فی قسم التربیه الریاضیه، جامعه قم، قم، إیران.

فریده رحیمی | farideh rahimi
M.A. in leisure time and recreational sports management, faculty of literature and humanities, University of Qom, Iran
طالبه الماجستیر فی فرع إداره الریاضه الترفیهیه والترویحیه، کلیه الآداب والعلوم الإنسانیه، جامعه قم، قم، إیران.


نشانی اینترنتی http://aijh.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-68097-1&slc_lang=fa&sid=31
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات