این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
آموزش عالی ایران، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی دستاوردهای ایجاد جوامع یادگیری در خوابگاه های دانشجویی
چکیده فارسی مقاله تاریخ دریافت: 15/01/1393 تاریخ پذیرش: 06/02/1393 چکیده هدف از این مطالعه بررسی وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی به عنوان جوامع یادگیری (Learning Communities) و دستاوردهای آن بود. در آغاز ضمن جستجو در بانک‌های اطلاعاتی اریک و چکیده‌های آموزش عالی، یکصد و بیست مقاله‌ی پژوهشیِ مرتبط با موضوع شناسایی شدند. از این میان پنجاه و هشت مقاله که محقق آنها را مهم تشخیص داد، تحلیل و اطلاعات موجود در آنها استخراج گردید. در این پژوهش حجم فراوانی از اطلاعات کیفی (حدود 850 صفحه) با هدف شناسایی توافقات و مفهوم‌سازی‌ها بررسی و کد‌گذاری شد. هدف از اجرای این مرحله آشکار ساختن دستاوردهای جوامع یادگیری در خوابگاه‌ها بود. به طور کلی محقق از شش شیوه بهره برده است: 1) کدگذاری اطلاعات، 2) ژرف‌نگاری اطلاعات، 3) شناسایی انگاره‌ها و تعابیر، 4) میزان تکرار انگاره‌ها و تعابیر، 5) اشتراکات و تفاوت‌های نتایج در پژوهش‌های انجام شده، و 6) جمع‌بندی آرای برجسته. با استفاده از این شیوه، سه دستاورد مهم شامل بالندگی فردی، اجتماعی و علمی درباره‌ی جوامع یادگیری در خوابگاه‌ها به دست آمد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حمید رضا آراسته | hamid reza
دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)


نشانی اینترنتی http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-38&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/561/article-561-325568.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات