این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
آموزش عالی ایران
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تأثیر فرهنگ سازمانی گروه های آموزشی بر رعایت اخلاق علم
چکیده فارسی مقاله
تاریخ دریافت: 20/08/1391 تاریخ پذیرش: 03/12/1392 چکیده تحقیق حاضر به بررسی تأثیرات فرهنگ سازمانی گروههای آموزشی بر پیروی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از اخلاق علم میپردازد. ابتدا با استفاده از نظریه شناختی- اجتماعی مدلی برای تشخیص مکانیزمهای اساسی تاثیرگذار بر فرایند رعایت اخلاق علم در گروهای آموزشی ارائه شد. سپس با روش پیمایش و با استفاده از نمونهگیری خوشهای و نمونهگیری متناسب با حجم (PPS)، دادهها جمع آوری شدند. تحلیل یافتهها نشان میدهد که اولاً وضعیت فرهنگ سازمانی در ابعاد مختلف در دانشگاههای مورد مطالعه چندان مطلوب نیست، دوماً فرهنگ سازمانی تاثیراتی مستقیم بر روی رعایت اخلاق علم دانشجویان تحصیلات تکمیلی دارد، یعنی با افزایش سطح مطلوبیت فرهنگ سازمانی گروهای آموزشی میزان رعایت اخلاق علم بیشتر میشود. معادلهی رگرسیونی نیز با متغیرهای در نظر گرفته شده توانستند 28 درصد از تغییرات متغیر وابسته را تبیین کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نظریه اجتماعی شناختی، اخلاق علم، خود-تنظیمی اخلاقی
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رحیم یوسفی اقدم | yousefi aghdam
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-48&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/561/article-561-325578.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات