این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
آموزش عالی ایران، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی تأثیر تعامل اجتماعی بر عملکرد اعضای هیئت‌علمی دانشگاه: با تأکید بر نقش واسطه ای مدیریت دانش 
چکیده فارسی مقاله تاریخ دریافت: 04/04/1392 تاریخ پذیرش: 03/12/1392 چکیده: با توجه به اهمیت تعامل اجتماعی، مدیریت دانش و عملکرد، هدف این پژوهش، بررسی تأثیر تعامل اجتماعی درونی و بیرونی بر عملکرد اعضای هیئت‌علمی دانشگاه، با تأکید بر نقش واسطه­ای مدیریت دانش می­باشد. همه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر که 130 نفر بودند، جامعه آماری این پژوهش را تشکیل می­دهند. تعداد 92 پرسشنامه در جامعه موردنظر توزیع گردید که 64 پرسشنامه جمع­آوری و با استفاده از آزمون معادلات ساختاری، به تجزیه­وتحلیل پرسشنامه پرداخته شد و فرضیه­های ارائه‌شده مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که اعتماد درونی و ارتباط درونی و بیرونی تأثیری مثبت و معنادار بر مدیریت دانش در دانشگاه دارند. همچنین مدیریت دانش تأثیری مثبت و معنادار بر عملکرد اعضای هیئت‌علمی دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تعامل اجتماعی، مدیریت دانش، عملکرد

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عبدالمجید مصلح |
دانشگاه خلیج فارس - بوشهر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)

رحیم قاسمیه |
دانشگاه خلیج فارس - بوشهر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)

فهیمه شفیعی |
دانشگاه خلیج فارس - بوشهر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)


نشانی اینترنتی http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-49&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/561/article-561-325579.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات