این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات روانشناسی تربیتی، جلد ۲۱، شماره ۵۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی اثربخشی بازخوردهای اصلاحی معلمان(کتبی، کلامی، تلاش‌محور و توانایی‌محور) بر تغییر سطح ابراز وجود و پیوند با مدرسه دانش‌آموزان
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش اثربخشی بازخوردهای اصلاحی معلمان(کتبی، کلامی، تلاش‌محور و توانایی‌محور) بر تغییر سطح ابراز وجود و پیوند با مدرسه دانش‌آموزان بود. روش تحقیق نیمه‌تجربی با طرح پیش‌آزمون/پس‌آزمون با گروه کنترل است. نمونه شامل40 دانـش-آمـوزان دختر ابتدایی شهر مشهد که به روش تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب و به صورت تصادفی در گروه‌های آزمایش(دریافت بازخوردهای مبتنی بر مدل باتلر و وین) و گواه گمارده شـدند. در مرحله مداخله گروه آزمایش به مدت 12 هفته، مبتنی بر مدل باتلر و وین بازخورد دریافت می‌کردند و گروه کنترل به طور سنتی بازخورد دریافت می‌کردند. ابزار جمع آوری دادها پرسش‌نامه ابراز وجود و پیوند با مدرسه در مراحل پیش‌آزمون و پس‌آزمون برای دو گروه آزمایش و گواه استفاده شد. داده‌های پژوهش با روش تحلیل کواریانس چندمتغیری تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها حاکی از آن بود که سطح ابراز وجود، پیوند با مدرسه گروه آزمایش به طور معنی‌داری نسبت به گروه کنترل افزایش یافته بود. بنابراین می‌توان گفت که ارائه بازخوردهای مبتنی بر مدل باتلر و وین می‌تواند موثر باشد و در صورتی که معلمان بعد از ارزشیابی‌های تکوینی از این مدل برای ارائه بازخورد استفاده کنند، می‌توانند سطح ابراز وجود، پیوند با مدرسه دانش‌آموزان را به طرز معنی‌داری افزایش دهند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازخوردهای اصلاحی، ارزشیابی‌ تکوینی، ابراز وجود، پیوند با مدرسه،

عنوان انگلیسی The effect of teachers' corrective feedback (written, verbal, quest-centered and ability-oriented) on changing the level of existence) on changing the level of existence and perceiving the educational environment of elementary students
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study was to investigate the effect of teachers' corrective feedback (written, verbal, quest-centered and ability-oriented) on changing the level of existence, linking with school and of elementary students Mashhad city this quasi-experimental study in which the pretest - posttest control group was used. The sample consisted of 40 subjects that among male elementary students of Mashhad city selected by multistage cluster sampling method and were randomly assigned to experimental groups (feedback Butler and Wine-based model) and control group were assigned. The intervention groups for 10 weeks after genetic evaluation model based on feedback received Butler and Wine-based model. The control group received feedback traditionally. During this period, the control group received no intervention. The data were collected from questionnaires level of existence, linking with school in the pre-test and post-test for both test and control groups were used. Data were analyzed using multivariate analysis of covariance. Data analysis software program (SPSS.21) was performed. Covariance analysis showed significant differences between the two groups. They come to significantly increase. Results showed that the level of level of existence, linking with school experimental group was significantly increased compared to control group. They come to significantly increase. Thus it can be concluded that feedback Butler and Wine based model can be effective. If the teachers after the model of formative assessment Butler and Wine to provide feedback to students, they can study the level of existence, linking with school significantly increase.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بازخوردهای اصلاحی, ارزشیابی‌ تکوینی, ابراز وجود, پیوند با مدرسه

نویسندگان مقاله طلعت صباغ حسن زاده |
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی https://jeps.usb.ac.ir/article_8433_eca0ecf32ba9b9fa8cd3e1950e31319e.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات