این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Recherches en Langue et Litterature Françaises، جلد ۱۸، شماره ۳۳، صفحات ۱۲۶-۱۵۰

عنوان فارسی La formation des formateurs aux TICE en classe virtuelle : le cas des enseignants de FLE des instituts de langues en Iran
چکیده فارسی مقاله مقالۀ پیش‌رو به بررسی ویژگی‌های دورۀ بهینه تربیت مدرس، مختص مدرسان ایرانی زبان فرانسه جهت استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در کلاس‌های مجازی می‌پردازد. بنابراین، با به کارگیری روش توصیفی، تلاش شده تا سطح آموزشی مدرسان ایرانی جهت تدریس در کلاس‌های مجازی و نیز رویۀ آنها در استفاده از ابزارهای فناورانه در این گونه کلاس‌ها، بررسی شود. بدین منظور، 30 ویدئوی ضبط شده از جلسه‌های کلاس 12 مدرس زبان فرانسه مشاهده شده و نیز با 15 مدرس ایرانی زبان فرانسه، مصاحبه صورت گرفته است. تحلیل داده‌های گردآوری‌شده با به کارگیری پژوهش تولیدی، بر اساس جدول مشاهدۀ کلاس و تحلیل مصاحبه، به روش کیفی صورت گرفته است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که غالب مدرسان ایرانی به میزان کافی برای تدریس در کلاس‌های مجازی آموزش ندیده‌اند. استفاده از فناوری در کلاس‌های ایشان، در برخی موارد صرفاً به منظور جلب توجه زبان‌آموزان به محتوا و یا مشابه‌سازی فضای کلاس مجازی با کلاس حضوری است. با این حال، در کلاس‌های مدرسان دوره‌دیده، فناوری در خدمت ایجاد تعامل در کلاس مجازی و بهینه‌سازی تدریس است. در نهایت، حسب چارچوب نظری و پژوهش میدانی به عمل آمده، ویژگی‌های دورۀ تربیت مدرسان مختص کلاس‌های مجازی استخراج و سناریوی آموزشی ویژۀ این دست کلاس‌ها برای مدرسان ایرانی زبان فرانسه پیشنهاد شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی تربیت مدرسان در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کلاس‌های مجازی: مورد مدرسان زبان فرانسه در آموزشگاه‌های زبان در ایران
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Classe virtuelle, Formation de formateurs, TICE, Ingénierie de formation

نویسندگان مقاله Marzieh MEHRABI |
Département de langue et littérature françaises, Faculté de langues et littératures étrangères, Université de Téhéran, Téhéran, Iran

Akbar ABDOLLAHI |
Département de langue et littérature françaises, Faculté des langues et littératures étrangères, Université de Téhéran

Negar ARAB NADAVI ZARANDI |
Département de français, Faculté des sciences humaines, Université Tarbiat Modares, Téhéran, Iran


نشانی اینترنتی https://france.tabrizu.ac.ir/article_18499_597ff04e4258ae07f4ebee70107eed81.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات