این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
علوم و فناوری دریا
، جلد ۸۰، شماره ۸۰، صفحات ۳۶-۴۳
عنوان فارسی
طراحی الکتروگیربکس دورمتغیر فرکانسی به منظور بکارگیری در سامانههای رانش دریایی با هدف بهبود عملکرد و راندمان
چکیده فارسی مقاله
الکتروگیربکسهای دور متغیر با تغییر دور خروجی این امکان را فراهم می سازد که در محدوده دوری (مینیمم- ماکزیمم) خاصی بتوانند به دورهای ثابت یا قابل تغییر خود دست یابند. این نوع الکتروگیربکسها که به نامهای واریاتور یا وریتور نیز شناخته میشود به دلیل داشتن قابلیت تنظیم دور خروجی برای تغییر دور استفاده میگردد. سیستم تولید قدرت در اکثر موتور واریاتورها، از طریق ساچمه های فلزی بوده در حالیکه در مقاله حاضر، طراحی جدیدی از الکتروگیربکس ها با قابلیت دارابودن دور متغیر در هر دو جهت ساعتگرد و پاد ساعتگرد، ارائه شده، که از خاصیت فشار روغن برای تولید قدرت استفاده شده است که علاوه بر تولید قدرت در دورهای ثابت، گشتاور مورد نیاز ما را نیز تامین میکند. بعبارت دیگر دز سیستم طراحی شده، با توجه به هیدرولیکی بودن آن و بکار گیری روغن در مسیر جریان به جای ساچمه، مساله سایش زیاد و فرسودگی ساچمه ها در تغییر دورها، که منجر به عدم تامین گشتاور مورد نظر می گردد، از بین رفته است. همچنین در مقاله حاضر، پارامترهای عملکردی یک الکتروگیربکس دورمتغیر و راندمان آن با توجه به طراحی صورت گرفته،ارزیابی شده است. نتایج حاصله بیانگر راندمان 90 درصدی در مقایسه با الکتروگیربکس های ساچمه ای میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الکتروگیربکس، دور متغیر، واریاتور،
عنوان انگلیسی
design of the variable speed Electrical Transmission of frequency for use in marine propulsion systems aimed at improving performance and efficiency
چکیده انگلیسی مقاله
The electrical transmission of variable speed which makes it possible to change the output speed range ( minimum- maximum ) certain fixed period or be modified to be able to achieve their . This type of Electro who is also known by the names of variator due to the adjustable output is used to change round . In this paper , functional and design issues that will be assessed a review electrical transmission of variable speed. Relations also designed to improve the performance and efficiency from the perspective offered. Power generation system in most variators engine designed , via steel shot , whereas in the new system was designed , has oil pressure is used to generate power that the power production in constant speeds, provide the required torque.In other words at this system, according to its hydraulic and use of oil instead of gas flows through the issue of excessive wear and tear gas in the cyclic changes , which resulted in the failure to provide the torque to was gone . The results show that speed control in both directions of rotation output, high starting torque and high efficiency is 90%
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Electra-Transmision, variable speed, Variator
نویسندگان مقاله
عباس زارع نژاد اشکذری | zarenejad ashkezari
دکتری مهندسی مکانیک و عضو هیات علمی، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ره نوشهر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (Imam khomeini naval university of noshahr)
رضا مرادپور |
کارشناس ارشد مهندسی برق، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ره نوشهر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (Imam khomeini naval university of noshahr)
سید محمد ناصرنژاد | seyed mohammad
کارشناس ارشد مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
نشانی اینترنتی
http://navy.iranjournals.ir/article_24687_9c50f00655d522eaacb0370849d73df4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/972/article-972-325798.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات