این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۲، شماره ۱۲۶، صفحات ۵۵-۷۶
عنوان فارسی
بررسی و شناسایی اقدامات حمایتی برای توسعه صادرات در بخش تعاون( مطالعه موردی تعاونی های استان خراسان جنوبی)
چکیده فارسی مقاله
صادرات بهعنوان نوعی استراتژی بینالمللیسازی در بازارهای بینالمللی اهمیت بسیاری یافته است و کمک به توسعه سهم تعاونیها از صادرات غیرنفتی کشور از مهمترین اقدامات و برنامههای بخش تعاون محسوب میشود. هدف پژوهش حاضر، شناسایی اقدامات حمایتی برای توسعه صادرات در بخش تعاون است. پژوهش از نوع کیفی بوده و دادههای موردنظر در سال 1402 از طریق مصاحبه با 15 نفر از صاحبنظران تعاونیهای تولیدی فعال در امر صادرات استان خراسان جنوبی گردآوری و با روش تحلیل تم با استفاده از نرمافزار MAXQDA تحلیلشده است. مطابق با یافتههای پژوهش بسترسازی مناسب با اقدامات و حمایتهای حاکمیتی، ظرفیتسازی تعاونیها، لجستیک و زنجیره تأمین (بازاریابی/توزیع/فروش /بستهبندی/تبلیغات)، بهبود جایگاه برند ملی، توانمندسازی تعاونیها، شبکهسازی و تسهیل حکمرانی شبکهای در بخش تعاون، افزایش نفوذ و ماندگاری در بازارهای صادراتی و دیجیتال مارکتینگ و حرکت به سمت تجارت الکترونیک به عنوان راهکارهای توسعه صادرات در بخش تعاون شناسایی شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اقدامات حمایتی / توسعه صادرات / بخش تعاون،
عنوان انگلیسی
Investigating and Identifying Support Measures for the Development of Exports in the Cooperative Sector
چکیده انگلیسی مقاله
Exports have become very important as an internationalization strategy in international markets, and the help of cooperatives to develop the country's non -oil exports is one of the most important activities and programs of the cooperative sector. The purpose of the present study is to identify support measures for export development in the cooperative sector. The research is of qualitative type and data was compiled in 2023 through interviews with 15 experts and elites of the border cooperatives and analyzed using MAXQDA a software. According to the findings of the research, appropriate platforms with sovereignty measures and support, cooperative capacity building, supply logistics (marketing/distribution/sales/packaging/advertising), improving national brand status, empowerment of cooperatives, networking and facilitating network governance in the cooperative sector Increasing influence and survival in export and formal marketing and e -commerce export and export markets were identified as strategies for export development in the cooperative sector.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اقدامات حمایتی / توسعه صادرات / بخش تعاون
نویسندگان مقاله
زهرا رجائی |
استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور ، تهران، ایران
زهرا معصومی بیلندی |
استادیارگروه حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_714933_c684c8a88dcea0e204712f2f54343f33.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات