این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
آموزش عالی ایران
، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مدیریت ارتباط با دانشجو: رویکردی نوین در تعالی آموزش عالی (مورد مطالعه: دانشگاه یزد)
چکیده فارسی مقاله
تاریخ دریافت: 11/04/1392 تاریخ پذیرش: 22/04/1393 افزایش کیفیت آموزش و خدمات آموزشی از اهداف اصلی نظام آموزشی در هر کشور است. دانشگاهها به عنوان سازمانهای ارائه دهنده این خدمات در عالیترین سطح، پذیرای گروههای مختلف دانشجویان و دانشپذیران میباشند و لذا جلب رضایت آنان و بهبود و ارتقای سطح رابطه با آنان از طریق فرآیند مدیریت ارتباط با دانشجو[1] (SRM) میتواند زمینهساز تحقق اهداف نظام آموزشی و تعالی آموزش عالی شود. SRM میتواند از طریق نظاممند نمودن فرآیندها و بهبود اطلاعرسانی، ادراک دانشجویان از عدالت را بهبود بخشد و همین امر موجب افزایش رفتار شهروندی دانشجویان و کاهش رفتارهای مخرب آنها میگردد. در این مطالعه ابتدا از طریق تحلیل عاملی ابعاد SRM شناسایی و معرفی شد و سپس چارچوب مفهومی پژوهش توسط مدلیابی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار لیزرل[2] مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان داد که SRM رابطه مثبت و مستقیمی با انواع عدالت اعم از توزیعی، رویهای و مروادهای دارد. همچنین رابطه معکوسی بین عدالت رویهای و مروادهای با رفتار مخرب دانشجویان وجود دارد. از سوی دیگر بین عدالت رویهای و مروادهای ادراک شده با رفتار شهروندی دانشجویان، رابطه مستقیمی مشاهده شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید محمد طباطبایی نسب | seyed mohammad tabatabaie nasab
دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
مهدی ابوالقاسمی |
دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
رضا ابراهیم زاده پزشکی | ebrahimzade pezeshki
دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
http://ihej.ir/browse.php?a_code=A-10-1-55&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/561/article-561-325976.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات