این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۹، شماره ۲، صفحات ۷۸۱-۸۰۰
عنوان فارسی
تبیین تجارب بالینی دانشجویان پرستاری از آموزش فرایند پرستاری به روش یاددهی-یادگیری تلفیقی در بیمارستان شهید قاضی طباطبایی تبریز: تحلیل محتوی کیفی قراردادی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه:
روش یاددهی-یادگیری تلفیقی به ارتقای مهارتهای شناختی دانشجو و بهتبع آن افزایش کیفیت مراقبت کمک می
¬
کند. این مطالعه باهدف تبیین تجارب یادگیری دانشجویان پرستاری از آموزش فرایند پرستاری به روش یاددهی-یادگیری تلفیقی در طی کارورزی پرستاری انکولوژی انجام گرفت.
روش بررسی:
دادههای حاصل از مصاحبه نیمه ساختاریافته با 19 دانشجو که آموزش بالینی پرستاری انکولوژی را به روش تلفیقی گذرانده بودند، به
¬
روش تحلیل محتوای کیفی قراردادی تجزیهوتحلیل شد. تجارب مشارکتکنندگان در قالب زیر طبقات و طبقات استخراج گردید.
نتایج:
از تحلیل دادهها چهار طبقه شامل یادگیری شناختی پایدار، یادگیری غیر شناختی، کاربرد مفاهیم آموختهشده در موقعیتهای واقعی و پیشنهادهای دانشجویان برای ارتقای یادگیری فرایند پرستاری ظهور یافت.
نتیجهگیری:
روش تلفیقی بهعنوان یک روش آموزشی خلاق و دانشجو محور ، بهطور مؤثری مهارتهای شناختی و غیر شناختی را افزایش میدهد و کاربرد عملی مفاهیم آموختهشده را تسهیل میکند. برای تحقق کامل این مزایا، روش تلفیقی باید در سراسر واحدهای آموزش بالینی، از ترمهای پایینتر اجرا شود. بهطور همزمان، بهبود محیطهای آموزش بالینی در دنیای واقعی، نتایج مثبت آموزشی را تسریع میکند و میتواند مهارتهای شناختی و غیر شناختی دانشجو را بهبود بخشد و پایه
¬
ای برای بهکارگیری مفاهیم آموختهشده در بالین باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش تلفیقی، آموزش بالینی، فرایند پرستاری، کارآموزی در عرصه، تحقیق کیفی
عنوان انگلیسی
Investigating Students' Clinical Experiences of Learning the Nursing Process Using an Integrated Teaching-Learning Method at Shahid Qazi Tabatabaei Hospital: A Qualitative Content Analysis
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction:
Integrated teaching-learning methods have demonstrated potential in enhancing students' cognitive skills and, subsequently, the quality of patient care. This qualitative study aimed to explore the learning experiences of nursing students engaged in an integrated teaching-learning method during their clinical education in oncology nursing.
Method:
: Semi-structured interviews were conducted with 19 nursing students who had completed a clinical training program in oncology nursing using an integrated teaching-learning method. Conventional qualitative content analysis was employed to analyze the data, identifying sub-categories and categories related to students' experiences.
Results:
The analysis revealed four main categories: (1) sustained cognitive learning, (2) non-cognitive learning, (3) application of learned concepts in real-world situations, and (4) students' suggestions for improving the learning of the nursing process.
Conclusion:
The findings suggest that an integrated teaching-learning method, implemented as a creative and student-centered approach at the bedside, effectively enhances both cognitive and non-cognitive skills, facilitating the practical application of learned concepts. To fully leverage the benefits of this method, its implementation should be expanded across clinical education units, starting in lower semesters. Simultaneously, optimizing real-world clinical education environments will further accelerate positive educational outcomes, enhancing students' cognitive and non-cognitive skills and creating a foundation for applying learned concepts in clinical practice.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Integrated teaching-learning method, Clinical education, Nursing process, Internship, Qualitative research
نویسندگان مقاله
عارفه داودی | Arefe Davoodi
Tabriz University of Medical Sciences, Tabriz, Iran.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران.
اکرم قهرمانیان | Akram Ghahramanian
Tabriz University of Medical Sciences, Tabriz, Iran.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران.
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1467-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات