این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۹، شماره ۲، صفحات ۸۵۹-۸۶۱
عنوان فارسی
فعالیتهای قابل واگذاری در آموزش پزشکی و اهمیت آنها
چکیده فارسی مقاله
اعتماد یک مفهوم اساسی برای مراقبتهای بهداشتی ایمن و مؤثر است. بیماران باید به پزشکان خود اعتماد کنند و ارائه دهندگان مراقبتهای بهداشتی باید در یک سیستم مراقبت بهداشتی به یکدیگر اعتماد داشته باشند. فعالیتهای قابل واگذاری واحدهایی از عملکرد حرفهای هستند که به عنوان وظایف یا مسئولیتهایی تعریف میشوند که باید به محض اینکه کارآموز به توانمندی خاص کافی دست یافت، برای اجرای بدون نظارت به کارآموز سپرده شود. بسیاری از حرفههای پزشکی را میتوان با فعالیتهایی که متخصص باید انجام دهد توصیف کرد. آنچه در آموزش پزشکی پس از اتمام دوره حائز اهمیت است این است که این فعالیتها با اطمینان انجام شود. در عمل انتظار معقول این است که اکثر کارآموزان در حوالی زمان فارغ التحصیلی توانمندی برای انجام تمامی فعالیتهای قابل واگذاری را به دست آورند، اما دانشجویان باهوش ممکن است در زمانی زودتربه این توانمندی دست یابند. اخیراً در آموزش پزشکی در مقطع عمومی در ایالات متحده و کانادا نیز کاربرد فعالیتهای قابل واگذاری آغاز شده است. در حیطه های دیگر به غیر از پزشکی، در رشتههای دیگر مانند پرستاری، دامپزشکی، و مامایی نیز فعالیتهای قابل واگذاری به طور فعال توسعه یافته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Entrustable professional activities in medical education and their importance
چکیده انگلیسی مقاله
Trust is a fundamental concept for safe and effective health care. Patients need to trust their doctors and healthcare providers need to trust each other in a healthcare system. Entrustable professional activities are units of professional performance defined as tasks or responsibilities that should be entrusted to the trainee for unsupervised performance once the trainee has achieved sufficient specific competence. Many medical professions can be described by the activities that the specialist must perform. What is important in medical education after completing the course is that these activities are performed confidently. In practice, it is reasonable to expect that most trainees will have the ability to perform all Entrustable professional activities around the time of graduation, but bright students may achieve this ability sooner. Recently, the use of Entrustable professional activities has also begun in general medical education in the United States and Canada. In other fields, other than medicine, such as nursing, veterinary medicine, and midwifery, Entrustable professional activities have been actively developed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید مهدوی فرد | Hamid Mahdavifard
Neyshabur university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1455-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
نامه به سردبیر
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات