این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۷، شماره ۴، صفحات ۳۵۵-۳۶۵
عنوان فارسی
طراحی الگوی ارزیابی تکوینی کلاسهای درس مجازی در دوران پاندمیک
چکیده فارسی مقاله
مقدمه:
در این مطالعه به طراحی الگوی ارزیابی تکوینی کلاسهای درس مجازی در دوران پاندمیک پرداخته شده است. مطالعه حاضر از نظر هدف یک مطالعه کاربردی-توسعهای است و از منظر روش و بازه زمانی گردآوری دادهها، یک پژوهش پیمایشی مقطعی است
روش کار:
برای گردآوری دادهها از مصاحبه نیمهساختاریافته
استفاده شد.
جامعه آماری این پژوهش در بخش کیفی شامل
خبرگان و متخصصان، اعضای هیات علمی دانشگاهها و دانشجویان است. نمونهگیری بخش کیفی با روش هدفمند و تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و 20 نفر در بخش کیفی شرکت کردند. جهت تحلیل دادهها در بخش کیفی با استفاده از روش نظریهپردازی دادهبنیاد به شناسایی شاخصهای الگوی ارزیابی تکوینی کلاسهای درس مجازی مبادرت ورزیده شد.
نتایج:
براساس نتایج تحلیل کیفی 6 مقوله اصلی، 9 مقوله فرعی و 43 شاخص پایه شناسایی شد.
نتیجه گیری:
براساس الگوی پارادایمی پژوهش، ایجاد محیط یادگیرنده و استعدادیابی و پاسخ به نیازهای آموزشی دانشجویان شرایط علی را تشکیل میدهند. ارزیابی تکوینی کلاسهای درس مجازی پدیده محوری است. مشارکت دانشجویان در بحث آموزش و یادگیری آنلاین شرایط زمینهای را فراهم میآورند و زیرساخت های منابع انسانی و فناوری نیز شرایط مداخله گر میباشد. توانمندسازی اساتید در ارزیابی تکوینی عامل راهبردی است که در نهایت به پیامدهایی نظیر بهبود کارایی نظام آموزشی، توسعه آموزش مجازی و ترمیم نواقص و شکاف های یادگیری دانشجویان منجر میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزیابی تکوینی، کلاسهای درس مجازی، دوران پاندمیک، رویکرد داده بنیاد، دانشگاههای دولتی تهران
عنوان انگلیسی
Designing Formative Assessment Model of Virtual Classrooms During the Pandemic (Case Study: Public and Free Universities of Tehran Province)
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction
: In this study, the design of the formative evaluation model of virtual classrooms during the pandemic has been discussed. The current study is an applied-developmental study in terms of its purpose, and it is a cross-sectional survey research in terms of the method and time frame of data collection
.
Methodology
: A semi-structured interview was used to collect data. The statistical population of this research in the qualitative part includes experts and specialists, university faculty members and students. Sampling of the qualitative part continued until theoretical saturation was reached and 20 people participated in the qualitative part. In order to analyze the data in the qualitative part, using the method of data theory, it was attempted to identify the indicators of formative evaluation model of virtual classrooms
.
Results
: Based on the results of qualitative analysis, 6 main categories, 9 sub-categories and 43 basic indicators were identified
.
Conclusion
: Based on the paradigm model of research, creating a learning environment and finding talent and responding to the educational needs of students constitute the causal conditions. Formative evaluation of virtual classrooms is a central phenomenon. The participation of students in the discussion of online education and learning provides background conditions, and human resources and technology infrastructures are also interfering conditions. Empowering professors in formative assessment is a strategic factor that ultimately leads to consequences such as improving the efficiency of the educational system, developing virtual education, and repairing deficiencies and gaps in students' learning
.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Formative Assessment, Virtual Classrooms, Pandemic Era, Grounded Theory, Tehran State Universities
نویسندگان مقاله
مرضیه منیری | Marziyeh Moniri
Azad University
دانشگاه آزاد
مسعود گرامی پور | Masoud Geramipour
Kharazmi University
دانشگاه خوارزمی
حسن رستگار پور | Hasan Rastegarpour
Kharazmi University
دانشگاه خوارزمی
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-3256-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
طراحی برنامه درسی در علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات