این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مدیریت بحران
، جلد ۱۳، شماره ۲، صفحات ۴۳-۶۱
عنوان فارسی
طراحی مدل جذب سرمایهگذاری ترکیبی در راستای رونق کسب و کار و رشد اقتصادی (مورد مطالعه: مناطق آزاد تجاری)
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف طراحی مدل جذب سرمایهگذاری ترکیبی در راستای رونق کسبوکار و رشد اقتصادی در مناطق آزاد تجاری برای مقابله با بحران اقتصادی ناشی از شرایط تحریم و جنگ اقتصادی دشمن انجامگرفته است. روش پژوهش ترکیبی بوده است. دادههای بخش کیفی از مصاحبه با 14 نفر از اساتید دانشگاهی، متخصصان و مدیران منطقه بهدستآمده است. تعداد نمونهها در بخش کیفی با استفاده از روش گلوله برفی و مبنای اتمام مصاحبهها، قاعده اشباع نظری بوده است. دادهها در بخش کیفی با روش نظریه زمینهای، بررسیشده است. به همین منظور در مرحله اول، 296 کدباز استخراج شد که پس از جرحوتعدیلهای روششناختی به 182 کدباز یا مفهوم رسید. این کدها و مفاهیم در مرحله بعدیِ نردبانِ انتزاع، تبدیل به 46 مقوله خرد و در مرحله نهایی تبدیل به 19 مقوله اصلی شدند. نهایتاً در شش بخش شناساییشدهاند که این مفاهیم مدل پژوهش را ایجاد نموده است. سپس در بخش کمی پس از بررسی روایی محتوای و تائید آنها اقدام به تهیه پرسشنامه محقق ساخته و توزیع آن در جامعه آماری شامل مدیران، سرپرستان و کارشناسان منطقه آزاد اروند مبتنی بر روش نمونهگیری تصادفی طبقهای به تعداد 278 نفر شد. پس از جمعآوری دادهها اقدام به آزمون مدل در نرمافزار لیزرل شده است. مدل پارادایمی جذب سرمایهگذاری ترکیبی دارای چند بعد اصلی است که هرکدام، ابعاد و مقولات خردتری را شامل میشوند. بهعبارتدیگر نتایج حاکی از این بوده است مقوله مرکزی «سرمایهگذاری ترکیبی به مثابه پدیدهای چندبعدی» بوده و در سطح اطمینان 95 درصد بین مقوله مرکزی جذب سرمایهگذاری ترکیبی و ابعاد آن با پیامدهای احصاءشده بهصورت فرایندی رابطه معنادار و مثبت وجود دارد، نتایج مدل احصا شده پژوهش در سطح اطمینان 95 درصد مورد تأئید قرار میگیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جذب سرمایهگذاری ترکیبی،رونق کسبوکار،رشد اقتصادی و منطقه آزاد اروند،
عنوان انگلیسی
Designing a Mixed Investment Attraction Model in Line with Business Prosperity and Economic Growth (Case Study: Free Trade Zones)
چکیده انگلیسی مقاله
Today, knowing the role, nature, status and capacities of the media and the conscious and correct use of the media in order to meet the crisis appropriately is one of the basic needs and necessities.Therefore, the current research is devoted to the content analysis of news related to the flood crisis with the aim of comparative analysis of the role of television and social networks in managing the spring flood crisis of 2019.The community of all news broadcast in the evening news at 9 pm on the Sima network and the news network and Telegram channels and groups (Golestan Crisis Management Channel,News Room Channel, Official Online News Channel, News Coverage Group, News Events and Crisis News Group) Regarding the spring flood of 2019, which was broadcast from March 21to April 3, 2019, so sampling is purposeful.A total of 299 news items were examined during the period under review from aspects such as news approaches, media strategies, news orientation, speed, accuracy of news, volume and comprehensiveness of news. The method used in this research was "content analysis" and the analysis unit was "news".The results show that a total of46basic themes and18 organizing themes were extracted from the three themes before the crisis, during the crisis and after the crisis. In the pre-crisis stage, the three roles of awareness and warning, surveillance, and safe training, in the crisis phase, the three roles of news reporting, escorting, information gateway and in the post-crisis phase, three roles of analysis, responsiveness and calming for television and social networks in flood crisis management in the spring of 2019 were identified.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
جذب سرمایهگذاری ترکیبی,رونق کسبوکار,رشد اقتصادی و منطقه آزاد اروند
نویسندگان مقاله
مسعود مزرعه |
گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین المللی خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران
محمد حقیقی |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
لیلا آندرواژ |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین المللی خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.joem.ir/article_714399_d2699185148a7d916495047ae42d646d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات