این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱۳۲-۱۰۷
عنوان فارسی
طراحی مدل سیستمی کیفیت آموزش دانشگاه شیراز : رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری فراگیر
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام این پژوهش شناسایی ابعاد و عوامل مؤثر بر سیستم کیفیت آموزش و بررسی روابط پیچیده بین آنها در دانشگاه شیراز است
تا ازاینطریق بتوان ضعفهای کیفی و کاستیهای ساختاری در این حوزه را تا حد زیادی کاهش داد. روش پژوهش این مطالعه ازنظر ماهیت دادهها، آمیخته اکتشافی (کیفی-کمّی) است. جمعآوری دادههای این پژوهش ازطریق بررسی مستندات و مطالعات موجود در حوزه کیفیت آموزش عالی، پرسشنامه و مصاحبه با خبرگان مربوطه صورت گرفته است. برهمین اساس با بررسی نظاممند ادبیات و مصاحبه با خبرگان، مدلی متشکل از ابعاد مؤثر بر سیستم کیفیت آموزش با استفاده از مدلسازی تفسیری ساختاری فراگیر در 10 بعد و 5 طبقه استخراج گردید.
نتایج پژوهش نشان داد که در بین مجموعه ابعاد مدل، الزامات مبتنیبر فناوری بهعنوان بعد زیربنایی سیستم کیفیت آموزش تشخیص داده شده است و این بدین معنا است که برای دستیابی به سیستم کیفیت آموزشی مطلوب ابتدا باید به این بعد توجه شود و با تدوین سیاستهای آموزشی ویژه، بحث بهکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش عالی بهعنوان یک راهبرد اساسی بهبود کیفیت آموزشی مورد توجه قرار بگیرد. همچنین تدوین دورههای آموزشی مستمر ضمنخدمت برای مسئولان، کارمندان و اساتید، بهبود عوامل محیطی و زیرساختها نظیر توسعه خطوط ارتباطی اینترنتی و اینترانتی پیشنیازهای مهمی در این زمینه هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش عالی،دانشگاه شیراز،کیفیت آموزش،مدل سازی ساختاری تفسیری فراگیر،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آموزش عالی,دانشگاه شیراز,کیفیت آموزش,مدل سازی ساختاری تفسیری فراگیر
نویسندگان مقاله
زهرا نکوئی |
بخش مدیریت، دانشگاه شیراز
پیام شجاعی |
بخش مدیریت، دانشگاه شیراز
قاسم سلیمی |
دانشگاه شیراز
نشانی اینترنتی
https://jsli.shirazu.ac.ir/article_7619_16901a4c30424cbfb4d4021b024d47f9.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات