این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۲۱۰-۱۹۱
عنوان فارسی
روایتنگاری باورهای معلمان باتجربه و کمتجربه زبان انگلیسی از سنجش خلاقیت در نگارش فراگیران زبان انگلیسی: یک مطالعه کیفی
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام این پژوهش بررسی باورهای معلمان کمتجربه و باتجربه زبان انگلیسی در مورد سنجش خلاقیت در مهارت نگارش فراگیران زبان انگلیسی بود. علاوهبر این، همسویی یا عدمهمسویی بین باور و عملکرد معلمان باتجربه و کمتجربه نیز مورد بررسی قرارگرفت. بدین منظور، از طرح روایت توصیفی استفاده شد که در طی آن روایتهای خودزیستنامهای ده معلم زبان انگلیسی (4 معلم باتجربه و 6 معلم کمتجربه) جمعآوری و تحلیل شد. تحلیل موضوعی قیاسی-استقرایی نشان داد که اگرچه معلمان باتجربه و کمتجربه به اهمیت خلاقیت و سنجش آن در مهارت نگارش باور دارند، بین باور و عملکرد آنها همسویی وجود ندارد. با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش، میتوان به این نتیجه رسید که عواملی ازجمله دانش معلمان و نداشتن چهارچوب مناسب برای سنجش خلاقیت در مهارت نگارش از دلایل عدمهمسویی بین باور و عملکرد معلمان هستند. ازاینرو، شایسته است نظام آموزشی در طول دورههای تربیتمعلم و ضمنخدمت، معلمان را با مفهوم خلاقیت و نحوه سنجش آن بهطور عام و شیوههای بهکارگیری خلاقیت بهطور خاص آشنا کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خلاقیت در نگارش،روایت توصیفی،مهارت نگارش،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
خلاقیت در نگارش,روایت توصیفی,مهارت نگارش
نویسندگان مقاله
رجب اسفندیاری |
گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بین المللی امام خمینی، قزوین، ایران
فاطمه حسینی |
گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بین المللی امام خمینی، قزوین، ایران
نشانی اینترنتی
https://jsli.shirazu.ac.ir/article_7622_aad0437845fbd4299a7dc1d9b18d7cd9.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات