این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۷، شماره ۶۶، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مطالعه پدیدارشناختی عدالت آموزشی در محیط یادگیری مجازی در آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله
هدف:
پژوهش حاضر با هدف مطالعه پدیدارشناختی عدالت آموزشی در محیط یادگیری مجازی در آموزش عالی انجام شد. رویکرد پژوهش، کیفی و روش پدیدارشناسی بود.
روش پژوهش:
نمونهگیری هدفمند از ترکیب دو روش ملاک محور و در دسترس با قاعده اشباع نظری است، مشارکتکنندگان پژوهش را 30 نفر از دانشجویان کارشناسیارشد رشته علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینا همدان در سالهای 1397 الی 1399 تشکیل دادند. دادهها با استفاده از نرمافزار مکس کیودا 10 تحلیل شد.
یافتهها:
یافتهها نشان داد که دانشجویان در هر یک از بعدهای عدالت آموزشی تجربهشده با مقولههای مختلفی روبرو بودند. در بعد عدالت توزیعی مقولههای برنامهریزی و اجرا، دانش و مهارت لازم، ارزشیابی، زیرساختهای آموزش مجازی، سواد رسانهای، در بعد عدالت رویهای مقولههای ارزشیابی و عدالت در ارائه خدمات آموزشی و در بعد عدالت مراودهای مقولات سطح تعاملی در بعد رفتار، مشکلات فنی و محرکهای محیطی-کلاسی شناسایی شد.
نتیجهگیری:
بر اساس یافتهها موفقیت در آموزش مجازی مستلزم داشتن زیرساختها و مهارتهای ارتباطی عالی و طراحی و برنامهریزی و مشارکت فعال فراگیران و اساتید است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پدیدارشناسی،عدالت آموزشی،محیط یادگیری،عدالت توزیعی،رویهای،مراودهای،
عنوان انگلیسی
Phenomenological Study of Educational Justice in Virtual Learning Environment in Higher Education
چکیده انگلیسی مقاله
Objective:
The present research was conducted with the aim of studying phenomenological cognitive justice in virtual learning environment in higher education. The research approach was qualitative and the method used was phenomenology.
Methods:
Purposive sampling is a combination of two methods of criterion collection and accessible with the theoretical saturation rule. The participants of the research were 30 graduate students pedagogy at Bu-Ali Sina University in the years 1397 to 1399. The data were analyzed using MAXQDA 10 software.
Results:
The findings showed that students faced various issues in each dimension of educational justice. In the distributive justice dimension, issues related to planning and implementation, necessary knowledge and skills, evaluation, virtual learning infrastructure, media literacy, and interactive level were identified. In the procedural justice dimension, issues related to evaluation and justice in providing educational services were identified. In the interactional justice dimension, issues related to behavior, technical difficulties, and environmental stimuli were identified.
Conclusion:
Based on the findings, success in virtual learning requires excellent communication skills, design and planning, and active participation of learners and teachers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
پدیدارشناسی,عدالت آموزشی,محیط یادگیری,عدالت توزیعی,رویهای,مراودهای
نویسندگان مقاله
زینب بهاروند |
دانشآموخته کارشناسیارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
فرامرز محمدی پویا |
استادیار گروه علوم تربیتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا همدان
عظیمه سادات خاکباز |
استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_711956_0e822fba22dec449f6d1efd50a86908f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات