این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۷، شماره ۶۶، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تحلیل هم نویسندگی و هم واژگانی در پژوهش های فارسی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی (سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۸)
چکیده فارسی مقاله
هدف:
هدف این پژوهش تحلیل همواژگانی و همنویسندگی پژوهشهای مدیریت و برنامهریزی آموزشی فارسیزبان طی سالهای 1389 تا 1398 بود.
روش پژوهش:
پژوهش حاضر از نوع کاربردی و جامعه آماری آن 2466 مقاله نمایهشده حوزه مدیریت و برنامهریزی آموزشی در پایگاه نمایه استنادی علوم ایران بود. برای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از نرمافزارهای «بیب اکسل»، «ووسویور»، «یوسیآینت»، و «نت دراو» استفاده شد.
یافتهها:
میانگین متوسط مشارکت نویسندگان به ازای هر مقاله برابر با 72/2 درصد بود. «کورش فتحی واجارگاه» با 36 مقاله و «عباس بازرگان» با 60 استناد به 15 مقاله به ترتیب نویسندگان برتر از نظر تعداد مقالات و استنادات دریافتی بودند. 3/87 درصد مقالات به صورت گروهی منتشر شده بودند و 3/44 درصد مقالات هیچ استنادی دریافت نکرده بودند. میانگین تعداد استناد به ازای هر مقاله 87/3 بود. 3/36 درصد مقالات با الگوی سهنویسندهای در حکم رویکرد غالب انتشار یافته بود. «کورش فتحی واجارگاه-محبوبه عارفی» با 13 مقاله مشترک، برترین زوج همنویسنده بودند. بزرگترین شبکه همنویسندگی شامل 103 نویسنده بود که «کورش فتحی واجارگاه»، برترین نویسنده از لحاظ شاخصهای مرکزیت بود. کلیدواژههای «دانشگاه»، «آموزش عالی» و «پیشرفت تحصیلی» سه کلیدواژه پرتکرار بودند. خوشههای موضوعی عبارت بودند از: «پیشرفت تحصیلی»، «برنامهریزی آموزشی»، «خودکارآمدی تحصیلی»، «نیازسنجی آموزشی»، «رهبری تحولآفرین» و «جو سازمانی».
نتیجه گیری:
تشویق به مشارکت بیشتر و فعالتر نویسندگان حوزه مدیریت و برنامهریزی آموزشی در ایران برای تقویت شبکه همنویسندگی و توجه بیشتر به مباحث و موضوعات برنامهریزی آموزشی حول محور مقاطع ابتدایی و متوسطه در قیاس با مقطع آموزش عالی از سوی نویسندگان این حوزه ضروری است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تحلیل هم نویسندگی،تحلیل هم واژگانی،مدیریت و برنامه ریزی آموزشی،علم سنجی،ایران،
عنوان انگلیسی
Co-Authorship and Co-Word Analyses of Curriculum Management and Planning Research in Iran during 2010-2019
چکیده انگلیسی مقاله
Objective:
This study aimed to analysis the co-authorship and co-word analysis of curriculum management and planning research in Iran (years 2009 to 2019).
Methods:
The present study was an applied and the statistical population of this study included 2466 indexed articles in the field of management and curriculum planning in the Iranian Science Citation index database. To analyze the research data, Bibexcel, Vosviewer" and "Ucinet" software packages were used.
Results:
The average participation of authors per article was 2.72%. "Kourosh FathiVajargah" with 36 articles and "Abbas Bazargan" with 60 citations to his 15 articles were the top authors in terms of number of articles and citations to articles, respectively. 87.3% of the articles were published in groups and 44.3% did not receive citations at all. "Kourosh FathiVajargah-Mahboubeh Arefi" with 13 joint articles, was the best couple in the field. The largest co-authorship network consisted of 103 authors, with Kourosh Fathi Vajargah being the top author in terms of centrality indicators. "University", "higher education" and "achievement" were the three most frequent keywords. The subject clusters were: "Achievement", "Curriculum planning", "Academic self-efficacy", "Educational needs assessment", "Transformational leadership" and "Organizational climate".
Conclusion:
It is needed that authors in the field pay more attention to co-authirship for area progress. It is necessary for the authors of this field to pay more attention to the issues and topics of curriculum planning around the axis of primary and secondary education in comparison with the higher education level.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تحلیل هم نویسندگی,تحلیل هم واژگانی,مدیریت و برنامه ریزی آموزشی,علم سنجی,ایران
نویسندگان مقاله
علی اکبر خاصه |
دانشیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
افشین موسوی چلک |
دانشیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
حیدر مختاری |
دانشیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
مریم خسروی لوحه سرا |
کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_716064_7ed29207635c39d8d03c36424a245b07.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات