این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۱۱۳-۱۴۴
عنوان فارسی
نگاهی مفهومی به منتورینگ الکترونیکی: با روش فراترکیب
چکیده فارسی مقاله
تحولات شگرف در آموزش و یادگیری ناشی از دیجیتالی
شدن از یک
سو و پندمی کوید 19 از سوی دیگر سبب تغییر و تحول در ابعاد مختلف آموزش از
جمله مفهوم منتورینگ شده است
و حرکت به سمت منتورینگ الکترونیکی را شتاب بخشیده است. منتورینگ الکترونیکی با هدف بهبود عملکرد در فضای آموزشی، به رویکرد محبوب در عصر اطلاعات تبدیل شده و ازاینرو نیازمند بررسی موشکافانه در جهت ارائه چارچوبی مفید برای آن است؛ چراکه اغلب پژوهش
ها فقط به
عنوان بدیلی ضعیف به آن نگاه میکنند. نگاه جامع به این پدیده میتواند مسیر رسیدن به چنین چارچوبی را روشن سازد؛ از
این
رو با توجه به هدف پژوهش و ماهیت دادهها، روش کیفی با راهبرد فراترکیب اتخاذ شد تا در قلمرو زمانی 2000 تا 2023 تمام پژوهش
های معتبر در پایگاه وبآوساینس پیرامون منتورینگ الکترونیکی بررسی شود پس از غربال اسناد با استفاده از شروط شمول، تعداد 80 سند وارد فرایند فراترکیب و تحلیل نهایی شدند. پس از انجام فراترکیب، سه دسته موضوع اصلی ابعاد، فرایندها و الزام
های منتورینگ الکترونیکی، چارچوب منتورینگ الکترونیکی را شکل میدهند. ابعاد منتورینگ الکترونیکی شامل ابعاد فنی، مدیریتی و ارتباطی، فرایندها شامل فرایندهای اصلی، پشتیبانی و مدیریتی و در
نهایت الزام
ها نیز شامل الزام
های منتور، سکو و نهاد برگزارکننده میشود. این سه دسته اصلی بههمراه زیر شاخههای آن، چارچوب جامعی را برای یک منتورینگ الکترونیکی شکل میدهند که عوامل فنی را در کنار عوامل انسانی و عاطفی تجمیع میکند و میتواند در هر زمینه و آموزشی استفاده شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
منتور، منتورینگ، منتورینگ الکترونیکی، فراترکیب.
عنوان انگلیسی
Conceptual view at Electronic Mentoring: a Meta-Synthesis
چکیده انگلیسی مقاله
The dramatic changes in education and learning caused by digitalization on the one hand and the Covid-19 pandemic on the other hand have caused changes in various aspects of education, including the concept of mentoring; And it has accelerated the movement towards electronic mentoring. Electronic mentoring, with the aim of improving performance in the educational space, has become a popular approach in the information age, and therefore needs a careful study in order to provide a useful framework for it; Because most researches only look at it as a weak alternative. A comprehensive look at this phenomenon can clarify the way to reach such a framework; Therefore, according to the purpose of the research and the nature of the data, a qualitative method with a meta-synthesis strategy was adopted in order to examine all the valid researches in the WOS database regarding electronic mentoring in the period from 2000 to 2023. After screening the documents using the inclusion conditions, 80 documents were entered into the final synthesis process. Finally, three main categories of dimensions, processes and requirements of electronic mentoring form the framework of electronic mentoring. The dimensions include technical, managerial and communication dimensions; The processes include the main, support, and management processes, and finally, the requirements include the requirements of the mentor, the platform, and the organizing body. These three main categories along with its sub-categories form a comprehensive framework for an electronic mentoring that combines technical factors with human and emotional factors and can be used in any field and education.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Mentor, Mentoring, Electronic Mentoring, Synthesis.
نویسندگان مقاله
آصف کریمی | asef karimi
Associate Professor, Farabi campus, university of Tehran, Qom, Iran.
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران.
حمیدرضا یزدانی | Hamidreza Yazdani
Associate Professor, Farabi campus, university of Tehran, Qom, Iran.
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران.
زاهده ابرقوی زاده | Zahede Abarghoui zade
PhD candidate, Farabi campus, university of Tehran, Qom, Iran.
دانشجوی دکتری کارآفرینی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران.
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-14758-3&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات