این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی، جلد ۱۴، شماره ۵۵، صفحات ۱۵۰-۱۲۷

عنوان فارسی طراحی الگوی توسعه کسب و کار زنان خانه ‌دار در نیروهای مسلح (مورد مطالعه: صنعت پوشاک)
چکیده فارسی مقاله امروزه در دنیا توسعه کسب و کارهای زنان به عنوان یکی از منابع اشتغالزایی و کارآفرینی شناخته شده است، در صورتی که بتوان از طریق زنان خانه ‌دار و در قالب کسب و کارهای خرد و کوچک زنجیره تولید پوشاک سازمان‌های نظامی را تکمیل کرد، ضمن ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی، می‌توان به اقتصاد خانوارها و کاهش هزینه‌های سازمان‌های نظامی کمک کرد. در این پژوهش از طرح ترکیبی و از نوع متوالی - اکتشافی بهره برده است. روش تحقیق بخش کیفی تئوری بنیانی و بخش کمی توصیفی – پیمایشی می‌باشد. جامعه مورد مطالعه این تحقیق شامل؛ نخبگان و کارشناسان یکی از سازمان‌های نظامی، متخصصان حوزه کسب و کار و کارآفرینی دانشگاهی و زنان خانه‌دار خیاط پرسنل سازمان‌های نظامی می‌باشد که با استفاده از نمونه‌گیری نظری و گلوله برفی انتخاب شدند، کار جمع‌ آوری داده‌ها تا زمان رسیدن به اشباع تئوریک ادامه یافت. نتایج پژوهش نشان داد که 63 مفهوم استخراج گردید که در 14 مقوله فرعی و 6 بعد شامل؛ عوامل علی، شرایط زمینه‌ای، شرایط مداخله‌ای، پدیده، راهبردها و پیامدها طبقه‌بندی شدند. مدل استخراج شده با استفاده تحلیل عاملی تأیید معادلات ساختاری نیز تأیید شد و مشخص شد که در بین مقوله‌ها بیشترین وزن را مقوله فعالیت گروهی و شبکه‌ای با 69. و حمایت دولت و نیروهای مسلح با 60. به خود اختصاص دادند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله توسعه کسب و کار،کارآفرینی،زنان خانه&،amp rlm، دار،پوشاک،نیروهای مسلح،

عنوان انگلیسی Designing a Business Development Model for Housewives in the Armed Forces (Case Study: Clothing Industry
چکیده انگلیسی مقاله Today, the development of women's businesses is recognized in the world as a source of job creation and entrepreneurship, if it is possible to complete the chain of clothing production of military organizations through housewives and in the form of small and small businesses. While creating entrepreneurship and job creation, it is possible to help the household economy and reduce the costs of military organizations. In this research, a combined and exploratory design has been used. The research method is the qualitative part of the basic theory and the quantitative part is descriptive-survey. The study population of this study includes; Elites and experts of one of the military organizations, specialists in the field of business and university entrepreneurship and housewives are tailors of military organizations personnel who were selected using theoretical sampling and snowballs. The data were continued until theoretical saturation was reached. The results showed that 63 concepts were extracted in 14 sub-categories and 6 dimensions including; Causal factors, contextual conditions, intervention conditions, phenomena, strategies and consequences were classified. The extracted model was also confirmed using factor analysis to confirm the structural equations and it was found that among the categories, the most weight was allocated to group and network activities with 69. and government and armed forces support with 60.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله توسعه کسب و کار,کارآفرینی,زنان خانه&,amp rlm, دار,پوشاک,نیروهای مسلح

نویسندگان مقاله شهامت حسینیان |
عضو هیات علمی گروه مدیریت منابع انسانی دانشکده منابع سازمانی دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی علیه السلام

حسین حیدری |
مشاور توان افزایی محلی و توسعه کسب و کارها، کرمانشاه، ایران


نشانی اینترنتی https://smsnds.sndu.ac.ir/article_2934_d048cccf0fb597c3fc2db017a41d0479.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات