این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت سلامت، جلد ۲۰، شماره ۶۷، صفحات ۶۴-۷۴

عنوان فارسی شناسایی عوامل موثر در جذب گردشگران پزشکی در ایران
چکیده فارسی مقاله مقدمه: گردشگری پزشکی، به عنوان یکی از ابعاد گردشگری به توسعه پایدار و پویایی اقتصاد کشور کمک می نماید. پژوهش حاضر به بررسی عوامل موثر در تصمیم گیری گردشگران برای انتخاب ایران به عنوان کشور مقصد می پردازد. روش کار: این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه گردشگرانی است که در زمان یاد شده برای جراحی و درمان وارد شهر شیراز شده اند. برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده شد. برای سنجش روایی پرسشنامه از نظر خبرگان استفاده گردید. آلفای کرونباخ کلیه سازه های پرسشنامه از 7/0 بیشتر بودکه نشان دهنده پایایی پرسشنامه است. 96 پرسشنامه توزیع شد که از این تعداد 87 نفر به پرسشنامه ها پاسخ دادند. برای تحلیل داده از روش معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان می دهد که جستجوی اطلاعات با ضریب مسیر(62/0) اثر بسیار مهمی در انتخاب ایران به عنوان کشور مقصد در گرشگری سلامت دارد. عوامل محرک تقاضا و تسهیل کننده کلان با ضرایب مسیر به ترتیب (31/0 و 12/0) در رتبه های بعدی قرار دارند. نتیجه گیری: با توجه به اهمیت گردشگری پزشکی و درآمد زایی این صنعت برای کشور، یکی از روش های افزایش جذب گردشگر و تاثیر گذاری بر تصمیم گیری گردشگران برای انتخاب ایران به عنوان کشور مقصد تبلیغات و اطلاع رسانی است. با افزایش تبلیغات و متنوع سازی ابزارهای تبلیغات می توان اطلاعات بیشتری در اختیار گردشگران قرار داد و تقاضا برای گردشگری سلامت را افزایش داد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله گردشگری پزشکی، درمان، ایران

عنوان انگلیسی Identify Factors Affecting Medical Tourism Attraction in Iran
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Medical tourism as one of the dimensions of sustainable development to help the country's economy dynamics. Little research has been conducted in the field of medical tourism. Based on this fact there is a lot of potential in the field medical tourist attraction in Iran, this study examines the factors in deciding the tourists to choose Iran as a country of destination. Methods: This is a descriptive study of correlation kind. The statistical community, includes all visitors that came into the city of Shiraz for surgery and treatment. First, a preliminary study has been done through the distribution of a questionnaire among the 20 international medical tourists and variance estimated with the prototype at the level of 95% confidence. The sample size was calculated (96 cases). 87 people responded to the questionnaire. The questionnaire was designed based on the existing literature reviewed research. To assess the validity of the questionnaire comments of experts was used. Cronbach's alpha coefficient is 81.0 which shows the necessary reliability of the questionnaire. Results: The results of the research show that the path coefficient of information search (0/62) is a very important effect on the choice of Iran as a country of destination in the health tourist. Macro factors and stimulating demand with the path coefficients respectively (0/31 and 0/12) are in the next ranking. The results show that the advertising and media have critical impact on the Iranian elections as a destination country in health. Macro factors and stimulating demand are next in rank. Conclusion: Due to the importance of medical tourism and income creation of this industry, one of the ways to attract tourists and influence on decision making of them is advertising and information. We can increase the demand for health tourism with using varied advertising tools.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Medical tourism, Medical treatment, Iran

نویسندگان مقاله طیبه نیک رفتار | t nikraftar
assistant professor of business department, faculty of entrepreneurship, university of tehran, tehran, iran
دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

الهه حسینی | e hosseini
msc of entrepreneurship, faculty of entrepreneurship, university of tehran, tehran, iran
دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

عاطفه مقدم | moghadam
msc of industrial management, faculty of management, university of shiraz, shiraz, iran
، دانشکده مدیریت، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)


نشانی اینترنتی http://jha.iums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1798-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/52/article-52-329246.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات