این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۱۸، شماره ۶۵، صفحات ۵۷-۷۱
عنوان فارسی
شناسایی چالشهای مدارس عادی دولتی در راستای عدالت آموزشی و تربیتی
چکیده فارسی مقاله
هدف:
هدف پژوهش حاضر شناسایی چالشهای کیفیت مدارس عادی دولتی در راستای عدالت آموزشی و تربیتی بود.
روش:
این پژوهش با رویکرد کیفی و روش مطالعه موردی انجام شد. مشارکتکنندگان پژوهش، مدیران مدارس عادی دولتی مقطع متوسطه دوم شهر سمنان در سال تحصیلی 03-1402 بودند که 44 نفر طبق اصل اشباع نظری با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. دادههای بهدستآمده با استفاده از روش بازخورد مشارکتکننده اعتباریابی شدند و روایی دادهها با استفاده از معیار کیفیت (مؤثق بودن) سنجیده و مورد تأیید قرار گرفت. دادهها با روش تحلیل مضمون تحلیل شدند.
یافتهها:
نتیجۀ تحلیل دادهها منجر به شناسایی 323 مضمون پایه، 27 مضمون سازماندهنده در زمینه چالشهای کیفیت مدارس عادی دولتی گردید. که در قالب 5 مضمون فراگیر به شرح 1. چالش سیاسی، 2. چالش مدیریتی، 3. چالش مالی، 4. چالش ساختاری، 5. چالش نیروی انسانی طبقهبندی شد.
نتیجهگیری:
نتایج پژوهش نشان داد که چالشهای کیفیت مدارس عادی دولتی شناساییشده در این پژوهش و راهکارهای ارائهشده میتواند گسترش برابری فرصتها و عدالت آموزشی را به همراه داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تربیتی،عدالت آموزشی،کیفیت مدارس،
عنوان انگلیسی
Identifying the Challenges of Public Normal Schools Based on Educational and Educational Justice
چکیده انگلیسی مقاله
Objective
: The purpose of the study was identifying the challenges of public normal schools based on educational and educational justice.
Methods
: The current research was applied in terms of its purpose and qualitative in terms of how to collect data, which was done using thematic analysis. The research population included the principals of public schools of the second secondary level in Semnan city in the academic year 2023-2024, and sampling was done using a Purposive sampling non-probability method. Data collection continued until theoretical data saturation and 44 semi-structured interviews were conducted.
Results
: Data coding was done manually and the result of data analysis led to the identification of 323 basic themes, 27 organizing themes in the field of challenges of public schools which were classified in the form of five global themes, including 1.political challenge, 2. administrative challenge, 3. financial challenge, 4. structural challenge, 5. manpower challenge.
Conclusion
: The results of the study showed that the proposed solutions are effective for providing and expanding equal opportunities and educational justice.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تربیتی,عدالت آموزشی,کیفیت مدارس
نویسندگان مقاله
سکینه جعفری |
دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.jiera.ir/article_208618_9134172ad0806a288039a072faa8ff0f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات