این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اصول بهداشت روانی، جلد ۱۸، شماره ویژه نامه سومین کنفرانس بین‌المللی روان‌شناسی و علوم تربیتی، صفحات ۴۳۱-۴۳۵

عنوان فارسی مقایسه‌ی شایستگی‌های عاطفی یادگیری دانش‌آموزان دختر دوره‌ی راهنمایی تحصیلی مدارس عادی با هوشمند
چکیده فارسی مقاله مقدمه: هدف پژوهش حاضر، مقایسه‌ی شایستگی‌های عاطفی یادگیری دانش‌آموزان دختر دوره‌ی راهنمایی تحصیلی در مدارس عادی و هوشمند شهرستان رودسر در سال تحصیلی 92- 1391 بوده است.روش‌کار: روش پژوهش حاضر، علی– مقایسه‌ای و ابزار مورد استفاده، پرسش‌نامه‌ی شایستگی عاطفی گلمن (1998) بود. به منظور تعیین پایایی پرسش‌نامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که 84/0 به دست آمد. در این پژوهش از آمار توصیفی (توزیع فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد) و از آزمون تی مستقل استفاده شد.یافته‌ها: تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که بین شایستگی‌های عاطفی یادگیری دو گروه از دانش‌آموزان در مولفه‌های خودآگاهی، خودتنظیمی، خودانگیزشی، آگاهی اجتماعی و مهارت‌های اجتماعی، تفاوت معنی‌داری وجود ندارد (05/0
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شایستگی، عاطفی، مدارس، یادگیری،

عنوان انگلیسی A comparison of the emotional competences of learning of middle girl students in regular and smart schools in Roudsar city
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: This research is a comparison between ordinary guidance school girl students' emotional learning competency and smart school girl student's emotional learning in Roudsar in the academic year of 2012-13. Materials and Methods: The method of the research was causal- comparative, and the instruments used were; emotional competency questionnaire of Golman (1998). In order to determine the permanency of questionnaire Alpha correlation of Cronbach was used and the number attained, was 0.84. Descriptive statistics (frequency, percentage, mean and standard deviation) was used and to analyze the data the independent t-test was used. Results:The analysis of the data showed that there is not a meaningful difference between emotional learning competency of the two groups of students in the elements of self-awareness, self-regulation, self-motivation, social awareness, and social skills (P>0.05). Conclusion: The results showed that there is not a meaningful difference between emotional learning competency of ordinary school girl students and smart school girl students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Competency, Emotional, Learning, school

نویسندگان مقاله رضوانه طاوسی رودسری | rezvane tavoosi roudsari
training and cultural assistant of guidance school and high school, roudsar, iran
معاون پرورشی و فرهنگی دوره ی راهنمایی و متوسطه، رودسر، ایران


نشانی اینترنتی http://jfmh.mums.ac.ir/article_7898.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/102/article-102-329831.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات