این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اصول بهداشت روانی، جلد ۱۸، شماره ویژه نامه سومین کنفرانس بین‌المللی روان‌شناسی و علوم تربیتی، صفحات ۴۴۱-۴۴۸

عنوان فارسی رابطه‌ی بین اعتیاد به اینترنت با درون‌گرایی دانش‌آموزان دختر پایه‌ی نهم ناحیه ۳ تبریز
چکیده فارسی مقاله مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین اعتیاد به اینترنت با درون‌گرایی دانش‌آموزان دختر پایه نهم ناحیه 3 تبریز می‌باشد.روش‌کار: پژوهش حاضر توصیفی همبستگی بوده و جامعه پژوهش حاضر شامل دانش‌آموزان دختر پایه نهم که در سال تحصیلی 95-94 در دبیرستان‌های دولتی ناحیه 3 شهر تبریز مشغول به تحصیل هستند بودند. حجم جامعه برابر با 2566 دانش‌آموز دختر است که حجم نمونه برابر با 349 نفر از دانش‌آموزان دختر بر اساس جدول کرجسی و مورگان می‌باشد. روش نمونه‌گیری به شکل تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای انجام شد. روش گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و با استفاده از پرسشنامه شخصیتی آیزنک (درون‌گرایی، برون‌گرایی)، آزمون اعتیاد به اینترنت20 سوالی یانگ بود. بعد از جمع‌آوری اطلاعات، داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS و به روش همبستگی و رگرسیون تحلیل شدند.یافته‌ها: نتایج نشان دادند که رابطه اعتیاد به اینترنت با درون‌گرایی در سطح 30 درصد اطمینان (0001/0>P) معنادار است.نتیجه‌گیری: نتایج نشان می‌دهد که بین اعتیاد به اینترنت با درون‌گرایی در دانش‌آموزان، رابطه معنی‌داری وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اعتیاد به اینترنت، درون‌گرایی، شخصیت،

عنوان انگلیسی The relationship between internet addiction and introversion among ninth grade female students of district 3 of Tabriz
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: The paper presented aims at studying the relationship between internet addiction and introversion among ninth grade female students of Tabriz, district 3. Materials and Methods: The study is correlational and descriptive. The statistical population consisted of ninth grade female students which were studying in the academic year 2015-16 who were enrolled in public high schools in Tabriz district 3. The population size was equal to 2566 female students and the sample size was equal to 349 participants who were selected. The sampling method was based on multistage cluster random sampling; the data collection method was based on work field and utilized Eysenck personality questionnaire (introversion, extroversion) and 20-question internet addiction test by Young (IAT). Data analyzed by SPSS software and according to correlation and regression method. Results:The findings revealed that the relationship between internet addiction and introversion was significant at 30 percent level of certainty (P< 0.0001). Conclusion: The results showed that there is a meaningful relationship between internet addiction and introversion among students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Internet addiction, Introversion, Personality

نویسندگان مقاله سونیتا جهان بینی | sonita jahanbini
department of science education, shabestar branch, islamic azad university, shabestar, iran
گروه علوم تربیتی، واحد شبستر، دانشگاه آزاد اسلامی، شبستر، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی شبستر (Islamic azad university of shabestar)

امیدعلی حسین زاده | omidali hosseinzadeh
department of science education, shabestar branch, islamic azad university, shabestar, iran
گروه علوم تربیتی، واحد شبستر، دانشگاه آزاد اسلامی، شبستر، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی شبستر (Islamic azad university of shabestar)


نشانی اینترنتی http://jfmh.mums.ac.ir/article_7957.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/102/article-102-329832.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات