این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
اصول بهداشت روانی
، جلد ۱۸، شماره ویژه نامه سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی، صفحات ۵۳۴-۵۳۶
عنوان فارسی
بررسی انگیزش کارکنان جمعیت هلال احمر استان تهران در نوآوری شغلی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: همگام با پیشرفت تکنولوژی، نحوه رخداد حوادث نیز تکامل یافته و رویارویی با حوادث مستلزم نوآوری در امکانات و تفکرات و شیوه برخورد است. هدف از این مطالعه، بررسی بررسی ارزیابی انگیزه کارکنان جمعیت هلال احمر استان تهران به عنوان یکی از ارگانهای پاسخگوی امدادی در سطح استان تهران برای نوآوری در شغلشان است.روشکار: جامعه آماری این مطالعه توصیفی-مقطعی شامل تمام نیروهای ستادی جمعیت هلال احمر استان تهران بود. جمعآوری اطلاعات توسط پرسشنامه انجام شد. این پرسشنامه حاوی 6 سئوال است و در آن با استفاده از شیوه استاندارد، به تعیین امتیاز پاسخدهندگان پرداخته شد. در این پرسشنامه بیشترین امتیاز ممکن 31 و کمترین آن 7 خواهد بود. امتیاز بالاتر نشانگر انگیزش بیشتر برای روش ابتکاری در شغل است.یافتهها: میانگین نوآوری شغلی در شرکتکنندگان مطالعه بالاتر از نمره متوسط نوآوری شغلی یعنی 15 میباشد. 6/59 درصد افراد نمره بالاتر از متوسط داشتند و غالب افراد نمره بالایی داشتند. تفاوت معنیداری بین نمره انگیزش در گروههای جنسیتی مشاهده نشد. تفاوت معنیداری بین نمره انگیزش بر حسب تحصیلات مشاهده نمیشود. اگر چه تفاوت معنیداری بین نمره انگیزش بر حسب سابقه مشاهده میشود و افراد با سابقه کمتر از ده سال نمره انگیزش بیشتری داشتند (02/0=P). همچنین تفاوت معنیداری بین نمره انگیزش بر حسب سن مشاهده می شود و افراد با سن کمتر نمره انگیزش بیشتری دارند (01/0=P). نتایج نشان داد که میانگین نمره انگیزش برای نوآوری در شرکتکنندگان در مطالعه بالاتر از نمره متوسط میباشد و اکثر درصد افراد نمره بالاتر از متوسط انگیزش داشتند.نتیجهگیری: نتایج نشان داد که میانگین نمره انگیزش برای نوآوری در کارکنان هلال احمر تهران بالاتر از نمره متوسط میباشد و اکثر درصد افراد نمره بالاتر از متوسط انگیزش داشتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
انگیزش، شغل، نوآوری، هلال احمر،
عنوان انگلیسی
Study on the employees’ motivation of Red Crescent Society in job innovation in Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Keeping pace with the advancement of technology, occurrences of accidents have also evolved and dealing with disasters requires innovative in facilities, thoughts and approach. The aim of this study is checking the employees' motivation of Red Crescent Society assessment in Tehran as one of the Humanitarian Relief Responder organizations in Tehran for innovation in their occupation. Materials and Methods: The statistical population of this cross-sectional study included all the Red Crescent Society forces in Tehran. In this study, data collection was done by questionnaire. The questionnaire included six questions and by using standard methods in it, the rating of respondents was determined. In this questionnaire, the most points possible were 31, and the lowest were 7. Higher score indicates more motivation for innovative approaches in the job. Results:The average of job innovation in study participants is higher than the average score of job innovation, which means 15. 59.6 percent of people had scores above average and most people had a high score. There was no significant difference between the scores of motivation in gender groups. No significant differences were observed between the scores of motivation in terms of education. Although a significant difference is observed between the scores of motivation in terms of background, and those with background less than ten years, had more motivation score (P=0.02). In addition, a significant difference is observed between the scores of motivation in terms of age and younger people have more motivation score (P=0.01). The results showed that the average score of motivation for innovation in the participants is higher than the average score and the majority of people had a score higher than average motivation. Conclusion: The results showed that the average score of motivation for innovation in Red Crescent Society was higher than the average score and the majority of people had a score higher than average motivation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Innovation, Job, Motivation, Red Crescent
نویسندگان مقاله
ماریا دلگرم | maria delgarm
ms. in management, islamic azad university, roodehen branch, tehran, iran
کارشناس ارشد مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن،تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی رودهن (Islamic azad university of roodehen)
سعید حیدری کلده | saeid heidari kaldeh
ms. in human resource management, islamic azad university of boroujerd, tehran, iran
کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه (Islamic azad university of firouzkooh)
روجا علی زاده | roja alizadeh
ph.d. in philosophy, islamic azad university, ayatollah amoli branch, mazandaran, iran
دکترای فلسفه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی، مازندران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی (Islamic azad university of ayatollah amoli)
نشانی اینترنتی
http://jfmh.mums.ac.ir/article_8344.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/102/article-102-329845.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات