این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
راهبرد دفاعی
، جلد ۲۲، شماره ۸۷، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تبیین ابعاد جریان دانش در شرکتهای دانشبنیان دفاعی
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر، شناسایی ابعاد و مؤلفههای فرآیندهای جریان دانش و بررسی اهمیت آنها در شرکتهای دانشبنیان دفاعی میباشد. جامعه و نمونه آماری پژوهش حاضر 25 نفر از خبرگان میباشد. به این منظور با استفاده از روش دلفی فازی 5 بُعد و 25 مؤلفه از فرآیندهای جریان دانش شناسایی و غربالگری گردید. آنگاه به وزن دهی و اولویتبندی هریک از متغیرهای پژوهش در سازمانهای دانشبنیان با روش بهترین- بدترین فازی پرداخته شد. نتایج نشان میدهد، بعد حفظ دانش رتبه اول و ابعاد: خلق دانش؛ انتقال دانش؛ کسب دانش و کاربرد دانش، رتبههای دوم تا پنجم را در نرمافزار لینگو کسب نمودند. آنگاه با استفاده از روش دیمتل فازی شدت ارتباطات میان ابعاد فرآیندهای جریان دانش مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج این پژوهش میتواند نگاه جامعی به خبرگان و پژوهشگران مدیریت دانش در خصوص ابعاد و مؤلفههای جریان دانش و اولویتبندی آنها در سازمانهای دانشبنیان ارائه نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
انتقال دانش،جریان دانش،حفظ دانش،خلق دانش،شرکتهای دانشبنیان دفاعی،کاربرد دانش و کسب دانش. ،
عنوان انگلیسی
Explaining the dimensions of knowledge flow in defense knowledge-based companies
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the current research is to identify the dimensions and components of knowledge flow processes and examine their importance in defense knowledge-based companies. The population and statistical sample of this research is 25 experts. For this purpose, using the fuzzy Delphi method, 5 dimensions and 25 components of knowledge flow processes were identified and screened. Then the weighting and prioritization of each of the research variables in knowledge-based organizations was done with the fuzzy best-worst method. The results show that the dimension of knowledge retention ranks first and dimensions: knowledge creation; knowledge transfer; Knowledge acquisition and knowledge application were ranked second to fifth in Lingo software. Then, the intensity of the relationships between the dimensions of the knowledge flow processes was evaluated using the fuzzy Dimethel method. The results of this research can provide a comprehensive view to knowledge management experts and researchers regarding the dimensions and components of knowledge flow and their prioritization in knowledge-based organizations.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
انتقال دانش,جریان دانش,حفظ دانش,خلق دانش,شرکتهای دانشبنیان دفاعی,کاربرد دانش و کسب دانش.
نویسندگان مقاله
مرتضی پیری |
مدیر
فردین ابصاری |
مدیر
نشانی اینترنتی
https://ds.sndu.ac.ir/article_3219_4ebc39dc66aec4dabe0ed209982259f7.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات