این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۱۵۳-۱۶۰
عنوان فارسی
تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: امروزه شبکههای اجتماعی به یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی در سطح جامعه و جهان تبدیل شده و از شهرت فراوانی برخوردار هستند. بدین منظور این مطالعه با هدف بررسی تاثیر استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد انجام شده است. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی 277 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد به صورت تصادفی شرکت کردند، پرسشنامه محقق ساختهای که روایی و پایایی آن در مطالعات پیشین بدست آمده بود توسط دانشجویان تکمیل گردید، پس از آن دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 20 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: یافتههای پژوهش نشان میدهد که 87 درصد دانشجویان نسبت به شبکههای اجتماعی مجازی آگاهی داشتند و 52 درصد آنان در یکی از شبکههای اجتماعی عضویت دارند. دانشجویان عضو شبکههای مجازی به طور میانگین یک ساعت و یازده دقیقه در روز از این شبکهها استفاده میکنند. همچنین بین استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی و عملکرد تحصیلی دانشجویان تفاوت معنیداری مشاهده نشد. نتیجهگیری: نتایج حاکی از آن است که بیش از نیمی از دانشجویان در شبکههای اجتماعی عضویت دارند و استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی بر عملکرد تحصیلی آنان تاثیری ندارد. لذا با توجه به نوظهور بودن شبکههای اجتماعی و عدم آشنایی دانشجویان با تمامی آثار استفاده از آن، انجام پژوهشهای بیشتری بر روی سایر جنبههای تاثیرگذار آن بر زندگی و سلامت دانشجویان ضروری به نظر میرسد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The role of Social Networks on Academic Achievement of Gonabad University of Medical Science' students
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Social networks are the most important means of communication in the societies as well as in the world, so the use of virtual social networks among students is important. The purpose of this study was to evaluate the use of virtual social networks among students in Gonabad University of Medical Sciences. Methods: In this descriptive study, 277 students were randomly selected from Gonabad University of Medical Sciences. They completed a questionnaire which its validity and reliability were obtained in earlier studies. Then the data were analyzed using SPSS software version 20. Results: The findings showed that 87 percent of the students were aware of virtual social networks, and 52 percent were members of these social networks. Students spend about an hour and eleven minutes (SD=2.20771) on the virtual networks. There was no significant difference between academic achievement of students in the groups. Conclusion: The results showed that more than half of the students were members of social networks. Students are not familiar with all of the effects of these social networks since they are recently emerged, so performing more research on other aspects of their impact on the life and health of students are necessary.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
میثم داستانی | meysam dastani
gonabad university of medical sciences, gonabad, iran
کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی مدیریت فناوری اطلاعات ، دانشگاه علوم پزشکی گناباد، گناباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی گناباد (Gonabad university of medical sciences)
جواد کرامتی | javad keramati
gonabad university of medical sciences, gonabad, iran
کارشناس ارشد علوم اقتصادی، دانشگاه علوم پزشکی گناباد، گناباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی گناباد (Gonabad university of medical sciences)
علی پور فاطمی | ali pour fatemi
gonabad university of medical sciences, gonabad, iran
کارشناس علوم اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی گناباد، گناباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی گناباد (Gonabad university of medical sciences)
علی اکرامی | ali ekrami
gonabad university of medical sciences, gonabad, iran
کارشناسی ارشد آموزش زبان، دانشگاه علوم پزشکی گناباد، گناباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی گناباد (Gonabad university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-661-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/215/article-215-330958.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات