این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۱۷۴-۱۸۴
عنوان فارسی
بررسی تاثیر استفاده از راهبردهای انگیزشی در کلاس زبان انگلیسی بر انگیزه دانشجویان
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: انگیزه یک موضوع پیچیده است و یکی از موثرترین عوامل در ایجاد و کسب موفقیت یادگیری زبان انگلیسی میباشد. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر راهبردهای انگیزشی بر وضعیت انگیزه دانشجویان در کلاس زبان انگلیسی انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه تجربی تک گروهی با طرح پیش آزمون و پس آزمون میباشد. نمونه پژوهش شامل 59 نفر (50 دختر و 9 پسر) از دانشجویان که در حال گذراندن درس زبان عمومی بودند که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس از جامعه آماری دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران انتخاب شدند. طی 14 جلسه معلم از راهبردهای انگیزشی در کلاس درس زبان انگلیسی استفاده کرد. قبل و بعد از مداخله، پرسشنامه وضعیت انگیزه توسط آزمودنیها تکمیل شد. دادهها نیز با استفاده از آزمون t زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج: استفاده از راهبردهای انگیزشی منجر به افزایش وضعیت انگیزه و خرده مقیاسهای آن(نگرش، اعتماد بنفس و اضطراب) در دانشجویان شد (05/0p
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The effectiveness of using motivational strategies on the motivation of university student in English class
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Motivation is one of the effective factors on learning English. The aim of this research is to study the effectiveness of using motivational strategies on motivation of students in learning English. Method: This study had quasi-experimental design. The sample included of 59 students (50 girls and 9 boys) from University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences, who took the general English unit. During 14 sessions, the teacher applied motivational strategies. The motivation questionnaire was used for pre-test and post-test. Results: The results showed that using motivational strategies by teacher in the English classroom enhanced the motivation of students )P< 0.05(. It also had positive effects on the self-steam, attitude of students and descends their anxiety. Conclusion: Using motivational strategies by teachers in English classrooms could increase the motivation of students for learning English.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نرگس ادیب سرشکی | narges adib sereshki
department of pediatric neurorehabilition research center ,university of social welfare and rehabilitation sciences, tehran, iran
مربی و دانشجوی دکترای پژوهشی، گروه روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (University of social welfare and rehabilitation sciences)
زاهد کنعانی | zahed kanani
department of pediatric neurorehabilition research center ,university of social welfare and rehabilitation sciences, tehran, iran
کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (University of social welfare and rehabilitation sciences)
سمانه حسین زاده | samaneh hosein zadeh
department of biostatistics, university of social welfare and rehabilitation sciences, tehran, iran
استادیار گروه آمار زیستی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (University of social welfare and rehabilitation sciences)
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-686-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/215/article-215-330960.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات