این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۲، شماره ۱۲۱، صفحات ۱-۱۸
عنوان فارسی
ارائه مدل تاثیر پارامترهای طراحی بر تنش و کرنش در روسازی ماندگار به روش اجزای محدود
چکیده فارسی مقاله
دوام، هزینه کمتر و عمر بالای روسازی، نقش بسیار مهمی در انتخاب نوع روسازی دارند. در این پژوهش، عملکرد روسازی ماندگار با نرمافزار اجزای محدود آباکوس، مدلسازی گردید. سپس با ایجاد تغییرات در پارامترهای طراحی که عبارتند از: ضخامت لایهها ، ضریب پواسون و مدول یانگ، در سه لایه آسفالتی مقطع، تغییرات کرنش و تنش روسازی در دو زمان مختلف 1/0 و 164/0 ثانیه در 96 مدل مختلف بررسی گردید. دادههای نرمافزار توسط مدل رگرسیون چند متغییره و روش گام به گام بررسی و تحلیل شد و معادله نهایی برای کرنش و تنش تعیین و اعتبارسنجی گردید. نتایج نشان داد که با فرض تنش ثابت، تغییر ضخامت لایههای اول تا سوم، ضریب پواسون لایه اول و سوم و همچنین مدول یانگ لایه دوم در سطح معنی داری برای تغییر کرنش قرار دارند. همچنین در حالت کرنش ثابت، تغییر ضخامت لایه اول، ضریب پواسون لایه اول و همچنین مدول یانگ لایه اول تا سوم در سطح معنی داری برای تغییر تنش قرار دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
روسازی ماندگار،اجزای محدود،پارامترهای طراحی روسازی،مدلسازی روسازی،
عنوان انگلیسی
Presenting a Model of the Effect of Design Parameters on Stress and Strain in Perpetual Pavement by Finite Element Method
چکیده انگلیسی مقاله
Today, durability, lower cost and long life of pavement, play a very important role in choosing the type of pavement. In this research, with Abacus finite element software, a type of pavement called perpetual pavement is modeled, then by making the rate of changes in design parameters, which are: layer thickness, Poisson's coefficient and Young's modulus, in 3 The cross-sectional asphalt layer is tested on strain and stress at two different times of 0.1 and 0.164 seconds in 96 different models. The software data are analyzed by multivariate regression model and stepwise method and the final equation for strain and stress is reached which has a suitable correlation coefficient. The results show that in the strain mode, the change in thickness of the first to third layers, the Poisson coefficient of the first and third layers as well as the Young modulus of the second layer are at a significant level. For the stress state, the change in the thickness of the first layer, the Poisson's ratio of the first layer as well as the Young's modulus of the first to third layers are at a significant level for the stress.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
روسازی ماندگار,اجزای محدود,پارامترهای طراحی روسازی,مدلسازی روسازی
نویسندگان مقاله
حسن دیواندری |
گروه مهندسی عمران، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
ایرج اکراقنبری |
دانشآموخته کارشناسی ارشد، گروه عمران، واحد نوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، نوشهر، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_205239_2ce881c28e42e653ceb068060c34b892.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات