این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۲، شماره ۱۲۱، صفحات ۸۹-۱۰۶
عنوان فارسی
مروری بر اثر افزودنیهای دوغاب سیمانی بر عملکرد روسازی نیمه انعطافپذیر
چکیده فارسی مقاله
افزایش بار ترافیکی در آزادراهها، راههای شریانی و باندهای پروازی صنعت راهسازی را به سمت طراحی و استفاده از روسازیهایی با استحکام و مقاومت شیارشدگی بالا و در عین حال مقرون به صرفه سوق داده است. در دهههای اخیر از ترکیب مخلوط آسفالتی متخلخل و دوغاب سیمانی، روسازیای با عملکرد نیمه انعطافپذیر ابداع شده است که تا حد مناسبی از مقاومت لغزشی و مطلوبیت سواریدهی روسازی آسفالتی برخوردار بوده و در عین حال استحکام و مقاومت روسازیهای بتنی را داراست. خواص مقاومتی این نوع از روسازی، وابستگی بسیاری به مشخصات دوغاب پرکنندهی آن دارد؛ از این رو اصلاح مشخصات و عملکرد دوغاب از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود. در سالهای اخیر پژوهشهای بسیاری در راستای اصلاح خواص و مشخصات دوغاب سیمانی پرکننده روسازی نیمه انعطافپذیر با استفاده از افزودنیها و پوزولانهای مختلف انجام صورت گرفته است. در این پژوهش تلاش شده است تا با مروری بر پژوهشهای پیشین، تاثیر افزودنیهای خاکستر بادی، دوده سیلیس، پلیاتیلن ترفتالات، لاتکس استایرن-بوتادین-استایرن، پودر معدنی، لای بازیافتی بر خواص دوغاب سیمانی و مخلوط روسازی نیمه انعطافپذیر نشان داده شود. نتایج نشان میدهد که استفاده از درصدهای بهینه از این مواد میتواند میزان مقاومت فشاری و خمشی، مقاومت شیارشدگی، جمع شدگی، روانی و چسبندگی بین دوغاب و آسفالت را بهبود داده و خواص مورد هدف برای روسازی نیمه انعطافپذیر را تامین نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دوغاب سیمانی،روسازی نیمه انعطافپذیر،خمیر سیمان،پوزولان مصنوعی،مخلوط آسفالتی متخلخل،
عنوان انگلیسی
A Review of the Effect of Cementitious Grout Additives on the Performance of Semi-Flexible Pavement
چکیده انگلیسی مقاله
The increase in traffic load on freeways, arterial roads and runways has led the road construction industry to design and use pavements with high strength and rutting resistance and cost-effective. In recent decades, a pavement with semi-flexible performance has been invented from the combination of porous asphalt mixture and cementitious grouts, which has the appropriate level of sliding resistance and rideability of asphalt pavement, and at the same time, it has the strength and resistance of concrete pavements. The resistance properties of this type of pavement are highly dependent on the characteristics of its filling grout; Therefore, modifying the characteristics and performance of grout will be very important. In recent years, many researches have been carried out in order to improve the properties and characteristics of semi-flexible pavement filling cementitious grouts using different additives and pozzolans. In this research, an attempt has been made to show the effect of additives of fly ash, silica fume, polyethylene terephthalate, styrene-butadiene-styrene latex, mineral powder, recycled layer on the properties of cementitious grouts and semi-flexible pavement mixture by reviewing previous researches. The results show that the use of optimal percentages of these materials can improve the compressive and bending strength, rutting resistance, shrinkage, fluidity and adhesion between the slurry and asphalt and provide the target properties for semi-flexible pavement.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
دوغاب سیمانی,روسازی نیمه انعطافپذیر,خمیر سیمان,پوزولان مصنوعی,مخلوط آسفالتی متخلخل
نویسندگان مقاله
امین امیرچقماقی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
پویان ایار |
استادیار، گروه راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
محمود عامری |
استاد، گروه راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_198237_1e3078087403541e3979c5e3bf40f13a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات