این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۲، شماره ۱۲۱، صفحات ۱۸۹-۲۰۲
عنوان فارسی
بررسی تغییرات شتاب قائم درمحل اعمال بربلندی معوج براساس بکارگیری مدل یک چهارم خودرو در طرح هندسی جاده های دو خطه
چکیده فارسی مقاله
هدایت آب های سطحی ناشی از بارش های آسمانی در رویه راه از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولا این کار به کمک شیب های طولی و عرضی مسیر تامین می گردد. این مهم در محل قوس های افقی با در نظر گرفتن نقشی که طراحی صحیح آنها در تامین ایمنی دارد ، دو چندان می شود. در این تحقیق راهکار استفاده از بربلندی معوج در محل تغییر شیب عرضی مسیر از حیث کم و کیف شتاب قائم خودرو بررسی شده است. استفاده از بربلندی معوج می تواند ناشی از قرار گیری در دو سر قوس افقی و یا صرفا قرار گیری در محل تغییر راستای زهکشی مسیر باشد. مطالعه شتاب قائم به کمک مدل دینامیکی سیستم تعلیق یک چهارم خودرو با دو درجه آزادی صورت پذیرفته است. به منظور مدل سازی هندسی مسیر از روش های هندسی تحلیلی و جبر خطی استفاده شد. معادلات صفحه رویه آسفالت در محل بر بلندی معوج برای داده های هندسی کلی مسیر مانند عرض مسیر ، شیب عرضی در مسیر افقی مستقیم ، طول اعمال بر بلندی معوج بدست آمد. در ادامه با مدل سازی ریاضی صفحه های عمود بر مسیر حرکت خودرو ( موازی با محور طولی راه ) و تعیین خطوط فصل مشترک با صفحه های رویه راه ، معادلات پروفیل طولی مسیر ( محل تماس چرخ خودرو ) تعیین گردید. داده های پروفیل طولی و مدل سیستم تعلیق در محیط متلب پیاده سازی و نتایج استخراج گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بربلندی معوج،طراحی قوس افقی،ایمنی جاده،شتاب قائم،مدل یک چهارم خودرو،
عنوان انگلیسی
Investigating the changes of vertical acceleration at the place of application of curved lifting based on the use of a quarter car model in the geometric design of two-lane roads.
چکیده انگلیسی مقاله
Surface water caused by rainfall is very important on the road surface. Usually, this work is provided with the help of longitudinal and transverse slopes of the track. This is more important in the location of horizontal arches considering the role that their correct design has in providing safety. In this research, the method of using elevation at the place of change of the transverse slope of the road has been investigated in terms of low and good vertical acceleration of the vehicle. The use of crooked elevation can be placed at both ends of the horizontal arch or simply placed at the place of change of the drainage route. The vertical acceleration study has been done with the help of the dynamic model of the suspension system of a quarter car with two degrees of freedom.Analytical geometry and linear algebra methods were used for the geometric modeling of the route. The equations of the asphalt top plate in place on the height of the curve were obtained for the general geometrical data of the track such as the width of the track, the transverse slope in the straight horizontal path, the length applied to the height of the curve. In the following, by mathematical modeling of the planes perpendicular to the vehicle's path (parallel to the longitudinal axis of the road) and determining the intersection lines with the road surfaces, the equations of the longitudinal profile of the road (contact point of the vehicle wheel) were determined.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بربلندی معوج,طراحی قوس افقی,ایمنی جاده,شتاب قائم,مدل یک چهارم خودرو
نویسندگان مقاله
حسین پورخانی |
گروه برنامه ریزی حمل ونقل، دانشکده فنی ومهندسی، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، قزوین، ایران
علی عبدی کردانی |
استاد، گروه برنامه ریزی حمل ونقل، دانشکده فنی ومهندسی، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، قزوین، ایران
ناهید امینی |
دانشجوی دکتری، گروه برنامه ریزی حمل ونقل، دانشکده فنی ومهندسی، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، قزوین، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_202747_2af186f144b03c10d0430aeaa123458a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات