این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۲، شماره ۱۲۱، صفحات ۲۸۳-۳۰۸
عنوان فارسی
تحلیل پایداری و تعیین سیستم نگهداری تونل به روش المان مجزا و مقایسه نتایج موردی آن با روش تفاضل محدود- مطالعه موردی تونل پردیس
چکیده فارسی مقاله
در سالهای اخیر، به دنبال نیاز روز افزون به فضاهای زیر زمینی با ابعاد بزرگتر و اعماق بیشتر، ضرورت شناسایی دقیق شرایط زمین آشکار شده است. حفریات زیرزمینی را میتوان به سه گروه تونلها، مغارها و معادن طبقه بندی نمود. تونلهای شهر جدید پردیس بخشی از پروژه دسترسی فاز های 5 ،9،8 و11 شهر جدید پردیس محسوب میشوند، که با هدف تامین دسترسی این فازها به طور مستقل به آزادراه و بزرگزراه تهران- پردیس و محورهای شریانی درجه یک فازهای3،2،1 و 4 شهر جدید پردیس اجرا میشود. هدف از این پژوهش، کاربرد روشهای عددی مختلف جهت بررسی و تحلیل پایداری تونلهای پردیس در سازند کرج با استفاده از روشهای عددی تفاضل محدود در محیط پیوسته (نرم افزار FLAC) و المان مجزا در محیط ناپیوسته (نرم افزار UDEC) میباشد. در این تحقیق، ابتدا تحلیل پایداری تونلهای پردیس انجام و با اعمال یک سیستم نگهداری بهینه با استفاده از روشهای مختلف عددی مدل سازی شدند. در نهایت نتایج حاصل از روشهای مختلف، با نتایج ابزار دقیق مقایسه شدند. نتایج بدست آمده نشان می دهد که مدل ساخته شده توسط نرم افزار UDEC در مقایسه با نرم افزار FLAC، به شرایط واقعی زمین نزدیکتر است. با توجه به نتایج بدست آمده از مقایسه مقدار جابجاییهای رخ داده در اطراف فضای حفاری شده می توان گفت که این محیط دارای یک رفتار ناپیوسته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تحلیل پایداری،تونل پردیس،تفاضل محدود،المان مجزا،FLAC،UDEC،
عنوان انگلیسی
Analysis of Stability and Determination of Tunnel Maintenance System by Discrete Element Method and Comparison of Its Case Results with Finite Difference Method (Case Study: Pardis Tunnel)
چکیده انگلیسی مقاله
In recent years, the need for an accurate identification of the conditions of the earth has become apparent, in response to the growing need for larger and more deep underground spaces., underground excavations can be classified into three groups of tunnels, caverns and mines. The new township tunnels of the Pardis are part of the Phase 5, 8.9, and 11 new Pardis projects, which aim at providing access to these phases independently to the highway and the large Pardis of Tehran, and the arterial axis of the first phase of the 3.2 phase 1 and 4 new Pardis cities. The purpose of this research is to use different numerical methods for studying and analyzing the stability of Pardis tunnels in Karaj Formation using numerical methods of finite difference in continuous environment (FLAC software) and separate element in the discontinuous environment (UDEC software). In this research, the sustainability analysis of the tunnels of the Pardis was first performed and optimized by applying a variety of numerical methods. Finally, the results of different methods were compared with the results of the instrumentation. The results show that the model made by UDEC software is closer to real Earth conditions compared to the FLAC software. According to the results obtained from the comparison of the amount of displacement occurring around the drilled space, this environment has a discontinuous behavior.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تحلیل پایداری,تونل پردیس,تفاضل محدود,المان مجزا,FLAC,UDEC
نویسندگان مقاله
روح الله صارم |
گروه مهندسی عمران، واحد آیت الله آملی، دانشگاه آزاد اسلامی، آمل، ایران
محسن عموزاده عمرانی |
گروه مهندسی عمران، واحد سوادکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، سوادکوه، ایران
رضوان باباگلی |
استادیار، گروه مهندسی عمران، دانشگاه علم و فناوری مازندران، بهشهر، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_203759_113e59ae073bf7a8ab73753b4f32f174.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات