این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۲، شماره ۱۲۱، صفحات ۳۰۹-۳۱۶
عنوان فارسی
پیش بینی احتمال رخ داد تصادفات واژگونی در آزاد راه های برون شهری بر اساس تابع رگرسیون لجستیک ( مطالعه موردی آزاد راه زنجان-قزوین و آزاد راه زنجان-تبریز )
چکیده فارسی مقاله
تصادفات واژگونی جزء یکی از مهمترین خطرات محتمل در راه ها به شمار می رود و بالا بودن شدت این نوع تصادفات و سهم قابل توجهی که در بروز تلفات ترافیکی به خود اختصاص داده است، باعث شده تا از جایگاه خاصی در مجموعه برنامه های اقدامات پیشگیرانه به منظور کاهش عواقب آن برخوردار باشد. لذا این تحقیق در پی ارائه مدل آماری با استفاده از رگرسیون لجستیک دو وجهی است تا بدین طریق متغیرهای تاثیر گذار در احتمال رخ داد تصادفات واژگونی آزاد راه های بین شهری را شناسایی نماید. برای این پژوهش از اطلاعات فرم کام 114، احجام ترافیکی و اطلاعات آب و هواشناسی در سال های92 و 93 و 94 برای آزاد راه های زنجان-قزوین و زنجان-تبریز بهره گرفته شده است. نتایج پژوهش نشان داد که مدل احتمال رخ داد تصادفات واژگونی آزاد راه زنجان تبریز توسط سه متغیر مستقل جنسیت، شغل راننده و وضعیت هندسی و با درصد دقت 81 درصد و مدل احتمال رخ داد تصادفات واژگونی آزاد راه زنجان-قزوین تنها با استفاده از دو متغیر مستقل شغل راننده و نوع بار و با درصد دقت 71 درصد حاصل شده اند. با عنایت به مدل زنجان تبریز (مدل پیشنهادی برتر) می توان به عنوان نتیجه کلی این گونه ادعا نمود که رخ داد تصادفات واژگونی بیشتر وابسته به عوامل انسانی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آزاد راه،پیش بینی تصادفات،تصادفات واژگونی،رگرسیون لجستیک،
عنوان انگلیسی
Prediction of the Probability of Occurrence of Overturn Crashes in Suburban Freeway Based on the Logistic Regression Function (Case Study: Zanjan-Qazvin and Zanjan-Tabriz Freeways)
چکیده انگلیسی مقاله
Overturn crashes are one of the most important road hazards. Due to the high severity and significant contribution of these types of accidents, it has created a set of preventive measures to reduce the consequences of these types of accidents. Therefore, the present study aims to provide a statistical model using two-dimensional logistic regression, in order to identify the variables that affect the probability of occurrence of overturned crashes in suburban roads. For this research, information from Form 114, traffic volumetric information and meteorological information in the years 92, 93 and 94 were used for Zanjan-Qazvin and Zanjan-Tabriz freeways. The results of this study showed that the probability model of free overturn crashes of Zanjan-Tabriz freeway was achieved by three independent variables of gender, driver's occupation and geometric status with an accuracy of 81%. While the probability occurrence model, the overturn crashes in Zanjan-Qazvin freeway were only achieved using two independent variables of driver occupation and load type with a percentage accuracy of 71%. Given to Zanjan-Tabriz model (the superior model), it can be concluded as a general result that overturned accidents are more dependent on human factors.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آزاد راه,پیش بینی تصادفات,تصادفات واژگونی,رگرسیون لجستیک
نویسندگان مقاله
سید مهدی سجادی |
گروه مهندسی عمران، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
خلیل زمانی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه مهندسی عمران، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
اشکان رحیم زاده |
گروه اقتصاد، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_169472_efaf6f0b69b1ea1eb92c8778b2203551.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات