این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
Journal of Applied Fluid Mechanics
، جلد ۱۷، شماره ۱۱، صفحات ۲۴۰۱-۲۴۱۰
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Stabilizing Pipe Flow by Flattening the Velocity Profile
چکیده انگلیسی مقاله
It is important to control turbulence in industrial processes. Past experimental and numerical researches have shown that a turbulent puff in pipe flow can be removed or delayed by flattening the profile of the upstream velocity because a flattened velocity profile causes the point of inflection on it to collapse. The energy gradient theory has been developed to study turbulent transition, and the relevant studies have shown that turbulence arises due to the generation of singularities in the flow field. In pressure-driven flows like the pipe flow, the point of inflection on the velocity profile leads to the appearance of a singular point in the unsteady Navier–Stokes equation. In this study, the energy gradient theory is used to demonstrate why the point of inflection on the profile of velocity of pipe flow is the critical point for generating turbulence. Then, it is shown how flattening the velocity profile leads to the elimination of the point of inflection on the velocity profile of pipe flows to delay turbulent transition. It is also clarified why this technique is not effective at higher Reynolds number because the flattened velocity profile violates the criterion for flow stability relating to transition to turbulence.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
pipe flow,Turbulent transition,Flattened velocity profile,Point of inflection,Energy gradient theory
نویسندگان مقاله
C. Q. Zhou |
Faculty of Mechanical Engineering, Zhejiang Sci-Tech University, Hangzhou, Zhejiang, 310018, China
H. L. Zhao |
College of Aeronautics, Guizhou Vocational Technology Institute, Guiyang, Guizhou, 550023, China
H. S. Dou |
Faculty of Mechanical Engineering, Zhejiang Sci-Tech University, Hangzhou, Zhejiang, 310018, China
نشانی اینترنتی
https://www.jafmonline.net/article_2504_13f86bd266d36edbba15071b920a8299.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات