این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
Journal of Applied Fluid Mechanics
، جلد ۱۷، شماره ۹، صفحات ۱۸۸۵-۱۸۹۵
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Numerical Study on the Sloshing Behaviors of Dual Liquid Tanks with Gas Inflow
چکیده انگلیسی مقاله
The finite volume method (FVM) is used to numerically investigate the sloshing behaviors of dual liquid tanks with gas inflow in this study. The sloshing process of a single liquid tank is simulated to verify the feasibility of the numerical method. Three different inlet boundary conditions are then discussed in order to obtain a reasonable gas flow rate. The sloshing process of a dual liquid tank with the gas inflow is simulated, and the effects of three different factors on the sloshing behaviors are investigated. The results indicate that the overload, flow rate, and filling ratio can affect the peak value of the impact force acting on the tank wall. The impact force is positively proportional to the overload (1G, 3G, or 5G). An increase in flow rate (50 g/s, 1000 g/s, or 5000 g/s) or a decrease in filling ratio (99.52%, 75.64%, or 63.69%) can increase the size and number of bubbles, leading to intensified sloshing behavior and increased impact force.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Dual liquid tank,finite volume method (FVM),Gas inflow,Liquid tank sloshing,Multiphase flows
نویسندگان مقاله
Y. F. Chen |
School of Mechanical and Materials Engineering, North China University of Technology, Beijing 100144, China
C. Huang |
School of Mechanical and Materials Engineering, North China University of Technology, Beijing 100144, China
W. H. Yan |
School of Mechanical and Materials Engineering, North China University of Technology, Beijing 100144, China
G. P. He |
School of Mechanical and Materials Engineering, North China University of Technology, Beijing 100144, China
S. X. Zhang |
School of Civil Engineering, Shijiazhuang Tiedao University, Hebei 050043, China
نشانی اینترنتی
https://www.jafmonline.net/article_2463_eb491afbae76b658c77ab3d24b6cac09.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات