این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۹، شماره ۵، صفحات ۳۵۱-۳۵۶

عنوان فارسی تاثیر آموزش انجام زایمان با نمایش بریچ به روش شبیه سازی بر میزان دانش و مهارت دانشجویان مامایی
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: دانشجویان مامایی با توجه به بروز کم نمایش بریچ جنین، فرصت آموزش لازم در محیط بالینی را در این زمینه کسب نمی کنند.بنابراین این مطالعه با هدف بررسی اثر بخشی آموزش به روش شبیه سازی بر آزمون دانش و مهارت بالینی دانشجویان مامایی در ارتباط با انجام زایمان طبیعی با نمایش بریچ انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه به روش نیمه تجربی با شرکت 39 نفر از دانشجویان مامایی ترم 6 و 8 مامایی به روش سر شماری در دانشگاه علوم پزشکی گناباد سال 1395 انجام شد. تمامی دانشجویان قبل از انجام مطالعه، مبحث زایمان بریج را به طور سنتی با استفاده از روش سخنرانی فرا گرفته بودند و جهت انجام این مطالعه در ابتدا آزمون دانش از تمامی دانشجویان به عمل آمد . سپس سناریوی آموزشی مربوط به انجام زایمان طبیعی در نمایش بریچ بر روی مایکن انجام شد. در پایان، آزمون دانش و مهارت بالینی با استفاده از پرسشنامه های ساخته شده از دانشجویان به عمل آمد. داده ها با استفاده از Spss ورشن 18 مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. یافته ها: نمره مهارت بالینی دانشجویان بعد از انجام آموزش شبیه سازی زایمان طبیعی با نمایش بریچ در مقایسه با قبل افزایش داشت که این میزان از نظر آماری تفاوت معنی داری نشان داد(0/001=p). اما نمره آزمون دانش قبل و بعد از انجام مداخله تفاوت آماری معنی داری نداشت((p>0/05. بحث: آموزش به روش شبیه سازی مهارت بالینی دانشجویان را در ارتباط با انجام زایمان طبیعی با نمایش بریچ بهبود بخشید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش شبیه سازی، نمایش بریچ، دانشجویان مامایی

عنوان انگلیسی The Effect of Simulation Training on Midwifery Students' Clinical Competence in vaginal Breech delivery
چکیده انگلیسی مقاله Background and Aims: simulation training is a modern and dynamic methods to improve teaching quality in medical science clinical. This study was done, aimed to evaluate the effectiveness of simulation method to test students' knowledge and clinical skills associated with vaginal delivery of breech presentation. Methods: This semi-experimental study was performed in 39 midwifery students in Gonabad School of Nursing and Midwifery, 2016. In the firstly, experiment were taken of students and determinate a standardized simulation scenario of management of a vaginal breech delivery. Required data were obtained using a self-made questionnaires. Data analysis was conducted using software Spss and the Mann-Whitney test at a significance level of P less than 0.05. Results: Clinical Competence had significantly higher scores after stimulation training (P=0.001). Overall educational test score of the breech delivery do not improved after training significantly (P< 0.05). Conclusions: Simulation training increased Clinical Competence in the management of a simulated vaginal breech delivery. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Simulation Training, breech, midwifery student

نویسندگان مقاله رقیه رحمانی بیلندی | roghaieh rahmany beilondi
department of midwifery, faculty of nursing amp;amp;midwiferyl, gonabad university of medical sciences, gonabad, iran
گروه مامایی، دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی،گناباد، گناباد،ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی گناباد (Gonabad university of medical sciences)

محمدرضا رحمانی | mohamad reza rahmani
department of consultancy ,educational training, gonabad, iran
گروه مشاوره، آموزش و پرورش گناباد، گناباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی گناباد (Gonabad university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1313-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/312/article-312-331810.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات