این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۳۰۶-۳۱۴
عنوان فارسی
مقایسه سبکهای هویت، خود نظارتی و ترس از موفقیت در دانشجویان مضطرب و عادی دانشگاه علوم پزشکی
چکیده فارسی مقاله
زمینه و اهداف: هدف پژوهش حاضر مقایسه سبکهای هویت، خود نظارتی و ترس از موفقیت در بین دانشجویان مضطرب و عادی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بود. روش بررسی: روش پژوهش توصیفی از نوع علی-مقایسهای بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهر اردبیل در سال تحصیلی 1395-1394 تشکیل میدادند که از میان آنها با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس 90 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. همچنین بهمنظور تعیین دانشجویان مضطرب بعد از اجرای پرسشنامه اضطراب نجاریان، عطاری و مکوندی از بین آزمودنیها، دانشجویانی که نمره بالا در آزمون اضطراب گرفته بودند بهعنوان گروه اضطرابی انتخاب و با همان تعداد دانشجویانی که در آزمون اضطراب نمره پائینی گرفته بودند بهعنوان دانشجویان عادی (90 نفر که تعداد 45 دانشجوی مضطرب و 45 دانشجوی عادی) انتخاب و مورد آزمون قرار گرفتند و به پرسشنامههای سبکهای هویت وایت، پرسشنامه خود نظارتی گراو و پرسشنامه ترس از موفقیت فوق پاسخ دادند. برای تجزیهوتحلیل دادهها از تحلیل واریانس چندمتغیری استفاده شد. یافتهها: یافتهها نشان داد که میزان اضطراب در بین دانشجویانی که دارای سبکهای هویتی هنجاری و اطلاعاتی بودند، پائین و در بین دانشجویانی که دارای سبک هویت سردرگم بودند، بالاست. همچنین نتایج بیانگر آن بود که دانشجویانی که دارای خود نظارتی بودند اضطراب کمتر و دانشجویانی که دارای ترس از موفقیت بودند، اضطراب بالاتری را گزارش دادند. نتیجهگیری: برپایه یافته های بدست آمده میتوان نتیجه گرفت، دانشجویانی که دارای سبکهای هویت هنجاری و اطلاعاتی و خود نظارتی بالایی بودند، اضطراب کمتر و دانشجویانی که دارای سبک هویت سردرگم و ترس از موفقیت بالایی بودند، اضطراب بیشتری داشتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دانشجویان مضطرب، سبکهای هویت، خود نظارتی، ترس از موفقیت
عنوان انگلیسی
Comparison of the Identity style, Self-monitoring and Fear of Success in Normal and Anxiety Medical Sciences University students
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aims: The aim of this study was to comparison of the identity styles, self-monitoring and fear of success among normal and anxiety medical sciences university students. Methods: The method of this study is causal-comparative. The population of this study included all students in Ardabil University of Medical Sciences in the academic 2014-15 year; from this population 90 students were selected as sample by using available sampling method. Also for determination of anxious students after the administration of anxiety questionnaire, students who have high score in anxiety test, were selected as anxiety group and with the same number of students who have low score in anxiety test were taken as normal students group (45 anxiety students, 45 normal students) were selected and tested and responded to the White Identity Styles Questionnaire, Grow Self-monitoring Questionnaire and Foss Fear of Success Questionnaire. Data analysis was achieved through the variance statistical test. Results: result showed that there were lower level of anxiety among students who have normative and informative identity styles and was high among students who have confused identity style. Also results showed that students who were self-regulatory had less anxious and students who have a fear of success, reported more anxious. Conclusions: Therefore, it can be concluded that the students who have normative and informative identity styles and high self-monitoring were less anxious and students who have confused style and fear of success were more anxiety.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اسماعیل صدری دمیرچی | esmaeil sadri damirchi
department of educational sciences, faculty of educational sciences and psychology, university of mohaghegh ardabili, ardabil, iran.
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)
نسیم محمدی | nasim mohamadi
department of educational sciences, faculty of educational sciences and psychology, university of mohaghegh ardabili, ardabil, iran.
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1350-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/312/article-312-331822.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات